Ardic benzin fyr

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Ardic benzin fyr

#1 Indlæg af Morten VJ »

For at slippe for koldstarter, og de problemer det giver med MS :wink:
Så har jeg langt om længe fået monteret mit bedre brugte benzin fyr.
Men som alt andet nyt jeg rør ved er der problemer.
Når man tænder for fyret starter vandpumpen først, gløderøret gløder, og turbinen starter, derefter starter benzinpumpen, og forbrændingen sættes igang. Foebrændingen fortsætter i ca 30 sek hvorefter den går ud, benzinpumpen kører stadig, men fyret forsøger ikke at genantende.
Hvad er der fejl på :?:
flamme sensoren viser ingen ændringer i spænding, og kabine blæseren går ikke igang, det sidste kan være en fejl 40.
Er der nogen der ligger inde med et fejlsøgnings skema til en gl ardic varmer fra 1985 :?:
Og gerne vil kopiere den for mig.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#2 Indlæg af nibdk »

Jeg har da en vejledning liggene fra Volvo på et Ardic 091B fyr, måske kan du bruge den.

Den er åbenbart for stor til at kunne vedhæftes her, 256 kb, skriv lige en personlig besked med din email, så sender jeg den.

Niels
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

Mange tak for vejledningen, harskiftet en komponen og nu virkerden næsten :shock:
Det næste problem er dysestørrelsen, er målet opgivet på dysen således at 0,35= 0,35mm i så fald mangler jeg et bor på 0,4 mm til at teste med.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#4 Indlæg af nibdk »

Er fyret så gammelt at man ikke kan justere benzinmængden på slaglængden på pumpen?

Niels
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Niels det er meget ældre.
Det har en su lignende benzin pumpe, med en dyse/ restriktion inden fyret.
Og det er her de nye problemer starter, da jeg har flyttet benzinpumpen ca 2 m længere væk fra fyret, og dermed ikke får den samme volumen benz som før.

MORTEN
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar