hvad er der galt

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

hvad er der galt

#1 Indlæg af skassa »

Hej Alle,

Jeg har nu fået 4age motoren monteret med turbo,men har et stort problem,hvad gør i andre med krumtap udluftningen?,jeg vil ikke have olie slammet ind i manifolden,men jeg har et problem med at den ryger olie af.

Det er en 7ribbet block,med 8,9:1 GZE stempler og bigport topstykke.

Blokken er nyrenoveret med nye lejer,honet og nye stempler,topstykket er med nye ventilmanchetter,da jeg først troede det var det.
Turboen er også skiftet(men det hjalp ikke) og den gamle var meget utæt i pakningerne,men jeg tror det er fordi den ikke kan komme af med olien for modtryk i returslangen(returslangen sidder helt i toppen af bundkarret).

Er der nogen der har nogle gode forslag til vad man kan køre,skal man lave hul i bund karret til en extra udluftning?,et hul i det andet ventildæksel?

Jeg har idag prøvet at afmontere returslangen fra turbo´en for at se om der kommer olie ud af den ,når bilen går i tomgang løber der meget lidt ud,men sådan skal det væl være,jeg prøvede også at afmontere olie påfyldningsdækslet og oliepind,men det hjalp heller ikke

Kom med de gode forslag,
Skassa
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#2 Indlæg af C.Sørensen »

hmm tror du ikke bare det er dine stempeler der skal køre til eller er def ps er det brugt stempeler du har monteret
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

har du lavet din olie retur om så det duer? hvorfor skiftede du turbo... har der været andre problemer? MVH. søren
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#4 Indlæg af skassa »

Hmm,

Jeg har iaften prøvet at afmontere turbo´en også starte den,den ryger ligeså meget, så mens den stadig var kold stoppede jeg den og afmonterede tændrørene,
Jeg kan se olie oven på stemplerne :o

Der var ingen problemer i starten,men mineralsk olie,men jeg skiftede ved omkring 300-400km til castrol 10-60,det var nok lige tidlig nok :(


Jeg vil nu prøve at hælde noget belladd i olien og lade den køre lidt med det,og derefter igen prøve at køre noget længere med mineral olie...
Kan det lade sig gøre at slide olieringene bedre til eller er det for sent?

Det er nye stempler,der er monteret...
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

99% og lidt mere sikker på at det intet har med olie typen at gøre! hvis dine luftrør og evt. ladeluftkøler er fuld af olie bliver bilen ved med at ryge et stykke tid...... hvor holder du til? var det den motor du selv fik hjem? MVH. søren
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#6 Indlæg af skassa »

Hej,

Der kommer ikke olie gennem ic´en da krumtapudluftningen er i det fri,

Det er den motor jeg har købt i DK, den anden kommer i næste uge,så måske jeg bare skal prøve at lave den også putte den i,så kan jeg se på den anden senere.....det er sgu bare lidt mærkelig,

Men jeg tror at det er olieringene på stemplerne,men de er jo helt nye...

HJeg prøver med noget belladd imorgen,også hælder jeg igen mineralsk olie på ,så må jeg se om det hjælper..

Jeg er ved mariager!
Jacdav

#7 Indlæg af Jacdav »

Hej..

Er det originale GZE stempler eller ?
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#8 Indlæg af skassa »

Jep,

Det er nye OE stempler med nye OE ringe,blokken blev honet inden de blev monteret.


kom med de gode forslag,inden jeg bare afmonterer den igen og montere den anden motor,det er bare lidt træls da alt er nyt,nymalet og poleret....

Den ser fin ud men ryger af helvede til :wink: ,så vil du være noget federe at det ligner lort også bare snurrer :D
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

hvis den turbo der sad på før har været ret meget defekt. er der en god chance for at ladeluftkøler mm. er fedtet ind i olie indvendig! de der stempelringe/olieringe.... er du sikker på de vender rigtig? MVH. søren PS kommer i tanke om en gang min kammerat skiftede motor på hans BMW.... flere gange.... for til sidst at finde ud af at den benzin han hade på var halv DIESEL!!! den røg og kørte rigtig dårligt ind til femøren faldt.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#10 Indlæg af Transitfar »

lqs skrev: kommer i tanke om en gang min kammerat skiftede motor på hans BMW.... flere gange.... for til sidst at finde ud af at den benzin han hade på var halv DIESEL.

Puha, stakkels mand...
Det kommer han da til at høre for i årevis, og så alt det arbejde, i stedet for at være lidt doven fra starten af... :wink: :wink:.
Jeg skal nok tie stille med de gange, hvor jeg har kvajet mig... :? :? .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar