Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 18:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 nov 2004, 21:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Hejsa.

Jeg søger sådan et sæt til min Volvo 240, så skulle lige se om der var nogen herinde som havde det til salg.

Meget, meget gerne med manifold som passer til en Volvo (B230A).
Om det er Dellorto, Solex eller Weber er lidt underordnet, bare de fungerer optimalt, læse: skal IKKE justeres, gerne dysset ind til en 2,3 l.

Prislejet skal ligge omkring 1500-2000 kr., ellers ikke interesse.

Mvh Morten "Lunde"

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2004, 21:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ikke for at tage modet fra dig, men det er godt nok lidt af et kup hvis du finder det.

Typiskt så skal det skidt justeres i tide og utide. Du kan nok finde karb. til den pris, dog næppe optimalt justeret, men manifolden skal du til sverige efter. De er ualmindeligt sjældne i DK.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 07:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Hej Henrik.

Hvordan går det med Megasquirt? Stadigvæk tilgængelig?

Jeg har skubbet den originale motor (B230A) i igen, da jeg har fået nyt arbejde oppe i Struer, så jeg var tvunget til at gøre noget ved det benzinøkonomiske ved Volvoen, men den kunne godt bruge liiiidt ekstra kræfter alligevel, så DB-karburatorene var en mulighed, selvom det så hurtigt kan blive en dyr fornøjelse.

Kan det iøvrigt passe at man kan tage en Weber-karburator hedder vidst noget med 36/36 eller noget i den stil og nemt tilpasse den originale indsugningsmanifold??
Der var en der snakkede om det inde på volvo240.dk men kan ikke lige finde annoncen hvori det står.

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 08:36 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ja, MS er stadigt tilgængeligt.

den weberkarb. passer kun til K-motoren, og det setup kan gasnke vist kommer heltop omkring de 13km/l i en 240(v. normal kørsel!), men du får ikke det samme ud af at skrue weberen på en Amotor.

Det kan være du er interesseret i en komplet B23 maskine MED MS monteret, som en drop-in løsning?(der selvf. mangler fintuningen via pcen)

Havde du tlf.nr. på Knud i sinding?, det siges han har en stump jeg er på jagt efter. Hvis du har, gider du så ikke droppe mig en mail med nummeret?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 16:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Uha måske.
Hvor meget har den kørt, er der gjort andet ved den??
Hva koster den?

Hvis jeg nu erhvervede mig en manifold fra K-motoren var der så en mulighed eller er det til at droppe. Benzinøkonomisk er det jo en rar ting, men blir der taget ved effekten så?

Jeg tror bare jeg lader tanken om db-karburatr ligge, det er kke noget jeg gider ha bøvl ud af at finde.

Knuds nr. er:
fast: 97136083
mob: 30266083

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2004, 21:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Den eneste fordel ved en weber 36-36 er at den er nem at dyse om, iforhold til zenitstromberg, elller su karbs.
Find et komplet indsprøjtnings system fra en Volvo 360, og det er rent plug and play.
Du vil finde både økonomi og moment i bunden.
Hvis du vil have mere af disse to ting så køb et mss og juster det, lav event en lavtryks turbo ud af det.
Min har som lavest kørt 6 km/l blyfod, og utæt tank, og højest 10km/l lettterfod og tæt tank. dette på en næsten standart b230 et motor med 1,3 bar i ladetryk, med MSS.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2004, 17:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Hej Morten

Mener du at jeg skal bruge en Weber 36/36 til 360 indsugningsmanifolden??

Eller er det hver for sig?

Mvh Morten Lundager

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2004, 17:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
hver for sig selfølgelig.
Da et indsprøjtnings system tra 360 ikke er koptibelt med en karburtor, dertil skal du bruge en manifold fra en k motor.
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team