Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 18:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2004, 18:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
brunochristensen skrev:
hva da?

jeg ville mene at en kompressor gør det samme som en turbo de bliver bare trukket forskelligt..

MVH Bruno


Kompressoren leverer luft efter omdrejninger, hvorimod turboen leverer luft efter brændstofmængden der bliver tilsat forbrændingen.

Hvis du på en Turbo diesel slipper gassen falder ladetrykket med det samme, da der ikke kommer nogen forbrændingsluft til at drive turboen, hvorimod du jo ved kompressor metoden stadigvæk vil ha den samme luft til rådighed uanset spedder stilling, husk der er jo ikk et gasspjæld i en dielsel til at bestemme dem mængde luft du vil ha.

xxblade

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2004, 19:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
xxblade skrev:

Kompressoren leverer luft efter omdrejninger, hvorimod turboen leverer luft efter brændstofmængden der bliver tilsat forbrændingen.

Hvis du på en Turbo diesel slipper gassen falder ladetrykket med det samme, da der ikke kommer nogen forbrændingsluft til at drive turboen, hvorimod du jo ved kompressor metoden stadigvæk vil ha den samme luft til rådighed uanset spedder stilling, husk der er jo ikk et gasspjæld i en dielsel til at bestemme dem mængde luft du vil ha.

xxblade


tror du der vil ske noget ved det når jeg sætter elektrisk styret blowoff på?

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2004, 19:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
blow off kan vel kun være enten åben eller lukket ????? jeg har svært ved at se hvordan du vil få det til at fungere, og kan endnu mindre forstå hvad det er du vil opnå udover den fis og ballade det gir at sætte lortet på??????

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2004, 19:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Blowoff ventilen har skam sin berettigelse udover fis og ballade, men den er ikke ret anvendelig til at styre en diesel m. kompressor.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2004, 21:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
jeg havde tænkt på at komp. skulle lade op til dens max.f.eks 0,5 bar og så skal den slukke når trykket kommer over 0,6 bar og tænde igen når man f.eks slipper gasseren.

og når jeg slipper gasseren åbner blow-off'en

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team