efectra skrev:
HenrikGM skrev:
Så smider jeg det sidste prototype O2voltmeter på auktion.
Auktionen løber til Lørdag kl19.00, eller indtil der ikke er flere bud inden for 10minutter.
Forbehold for ikke at sælge såfremt der ikke er passende interesse.
Meteret er fuldt funktiondygtigt, og iøvrigt som på billedet.
er der ikke foreskel om det skal bruges til en sug eller turbo motor, med hvor det grønne felt starte

. menes at have læst et sted.

Ja,jo,ja......Hvor det grønne felt starter, og hvor det "bedste" sted på skalaen er er jo ikke bare sådan lige at afgøre.
Som udgangspunkt, så kan man bruge den første grønne til sug og den sidste til turbo, men husk på at dette meter er et alternativ til en highend løsning(WBsensor), og reelt giver det ikke meget mening at sige feks 0,8volt på sugemotor, og 0,9 på turbo.(~8 eller 9 dioder) da det ofte er motorspecifik.
Blandingsmålingen er med andre ord retningsgivende, og må IKKE tolkes som et præcisionsinstrument, da det jo ikke kan blive bedre end NB sensoren er.
På billedet mener jeg der er skrevet spænding på, og så må man selv forholde sig til hvor langt man vil gå.
JEg har forsøgt at kalibrere et O2meter ifht mit WG-grej, og målingen kan ikke blive bedre end retningsvisende, dertil er NB sensoren alt for grov.
MEn som billig fingerpeg er det glimrende, og med behøring opmærksomhed på sensorens svagheder, så kan man faktisk ramme tæt på max power alligevel, men det er ikke muligt at oversætte feks 8dioder til et AFR forhold.
Så derfor har jeg ikke lavet et specielt diodemønster til sug og et til turbo, men ønskes det, så skal jeg gerne lave det.
Håber det var forklaring nok?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!