Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 18:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
jeg r ved at starte noget auto transport op, og mangker i den forbindelse lidt gode råd til hjælp af vogn valg.. har 2 muligheder eller har ihvertfald overvejet disse 2

1: "alm" fejeblad til 3500 kg, har i den foirbindelse findet frem til at iveco 35-10 skulle være en fin løsning, dog r der det minus at den må læsse cirka 1500 kg på ryggen, hvis man montere spil +lidt skabe til værktøj ryger man hurtig op på et par 100 kg som skal trækkes fra de 1500 kg så man ender på 1200 kg det må lastes med.. har i nogle råd ider til dette??

2: varevogn+stor/flad maskintrailer, mangler så et par ider til biler der må læsse 3500 kg på krogen, her kommer ivecoèn nok igen andre biler i kender til der r solide der må læsse så meget.. fordelen i den løsning r så at jeg må læsse cirka 2800 kg på traileren og det giver rigtig mange muligheder for al slags kørsel, da den stort set kan læsse hvad som hels.. lige fra moris mascot til entrepanør maskiner.. samt varevognen kan fyldes med al slags lækkerier det kan lette det hele,, ex. komperssor osv.. plus den r masse muligheder for andre anvendelses muligheder så som øl over grænsen i den søde juletid :D

kom gerne med jeres bud på hvad der vil være det smarteste bud

dalle

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
argh pis ordentlig mange stavefejl det gik vist meget stærkt med at skrive *GGG*

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Ud fra det du selv foreslår er det jo nemt nok: Iveco fejeblad med trækkrog, så har du jo begge muligheder!!
Hvis du har "stort" kørekort villle det jo være lidt nemmere... :wink:

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Senior Medlem

jaa ved det godt at det hele ville være lidt nemmere med et stort kørekort..

hvad siger du til valg af vogn.. r ivecoèn den mest driftsikre??

Titel: !!!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Ivecoen er bestemt ikke driftsikker. Vælg hellere en sprinter. Min gamle havde gået 450000km. brugte den til transport.

Tag et trailer kort og køb en nissan.
Så har du det mest optimale. den skal bare bestilles med luftaffjedring så kan du læsse mere, og man kan ikke se det på den....:wink:

http://www.nissan.dk/default.aspx?Mode=Nyhed&ID=13259 :D

Titel:
Ja, hold dig væk fra Iveco, du vil sikkert få mange problemer med den

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Hvad er pris klassen ?

Det er jo meget dyrt at have en 3500 kg bil kontra 4100 kg (som self. kræver stort kort) 9960 kr/år kontra 2800 kr/år, alene der er det store kort til 10000kr hurtigt tjent ind

Jeg ville også holde mig fra en Iveco, vælg noget MB.

Alt under 800Nm burde være 2 takt

Titel:
hmm jaa budgettet ligger på 50-80k til at starte op med .. ved godt konge bilen skulle være en sprinter/lt meeen der skal også smides lidt mere på bordet, da det r noget højere prisleje de ligger i

hvad vil jeres bud være på den perfekte bil til mit start budget??

lige et tillægs spørgsmål, kan politiet slå vægttavler op ved rutine tjeck :D hehe

jeg har været ude og se på en iveco 35-12 fra 96, den var faktisk rigtig fin, der var lavet undervogn, nye bøsninger bremser, spindler osv .. der var opgraderet fjeder fra en 5t nyt 3600 kg spil,, lang bredt lad bygget op til 2 cm af grænsen for hvad det må.. lavet med 2 knæk på så selv en bx uden hydralik kan køres op uden at skrabe .. minuset var at det havde gået 407.000 km men det kørte fint blev tjecket igennem hver fredag og skiftet tandrem for hver 60.000 km står til 45k+m .. men han var til at forhandle om momsen.. hvad siger i lyder det ikk fornuftigt... der var dog lige en ting at det var vejet incl. spil og ramper osv så det må i teorien kun læsses med 1100kg.. han havde selv kørt de sidste 4 år med alt muligt på ryggen plus hænger, uden problemer og kun en både for manglende vægt tavler :?

dalle

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Det er jo nok rimeligt nok, selv nye biler går jo også i stykker... :evil: .

Hvad med at blive momsregistreret, så får du jo bare momsen på bilen tilbage???
Det er forøvrigt også både nemmere og hurtigere end at blive taget i sort arbejde :wink: .
Men okay, så er det jo også lidt sværere at bruge bilen privat, medmindre du da vælger både at blive registreret og at betale momsen.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
hehe det r ikk til sort arbejde :D ja altså ikk primært, starter falck kørsel op..

dalle

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time