ZVH-turbo???

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
lars.....

ZVH-turbo???

#1 Indlæg af lars..... »

Hejsa - jeg har et lille spørgsmål vedr. afgifter/syn og import -
En kollega i england har en buddy der har en Escort rs turbo fra 90" tilsalg -
Der der lavet zvh motor på den, dvs. den har org. 8v topstykke, men bunden (komplet blok) er en 1,8 Zetec - zvh?? :-) -
hvad gør man hos synsmanden, kan det lade sig gøre, da det jo er en turbobil eller gælder de sædvanelige regler der gør det umuligt at syne... Og hvis den kan synes, der skal vel betales afgift (krumptap) hos told og skat, eller gælder det ikke da den jo er godkendt i UK...??

Nogen der har erfaringer med denne problemstilling, evt har prøvet lign-

jeg ved godt det tit er oppe med afgift og syn, men syn's ikke jeg kan finde noget der lige dækker......

cheers

Lars
Gæst

#2 Indlæg af Gæst »

Det opdager de da aldrig, jeg ville bare syne den uden at nævne noget !
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#3 Indlæg af Transitfar »

Hvis bilen kommer fra udlandet er det jo ikke nok at syne den.... :roll: :roll:

Toldskat vil også gerne lige se vidunderet... :lol: :lol:

Og tro mig, de vil interessere sig MEGET for sådan en speciel bil!!

Det bedste ville være at spille med åbne kort, og simpelthen ringe til 70131212 og få nogle gode råd.

Man kunne måske forestille sig at CVH-motoren blev Zetec-konverteret, "efter" at den kom til DK :wink: ????

Når bilen er godkendt i et andet EU-land, SKAL danske synsmyndigheder bare bukke pænt og sige "godkendt", men det kræver jo så i dette tilfælde at ombygningen er godkendt SAMT skrevet i papirerne i England.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#4 Indlæg af Minilars »

kender ganske godt den ombygning..

og selve motoren ligner helt sig selv.. der er ikke nogen umiddelbar forskel.. forskellen ligger i de 1,8 tal på bagsiden af blokken.. men jeg ville nok ikke være bange for det.. det eneste der lige springer i øjenene er det alu. bundkar fra zetec motoren.. hvis man kan bilde dem ind at der er for bedre kølning :lol: tror jeg ikke de lægger mærke til det...

husk at stille den ned i ladetryk så den ikke levere 220 hk. på en "alm 1,6L motor"
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#5 Indlæg af Transitfar »

Da bilen jo under alle omstændigheder skal forbi Toldskat, hvad er så fidusen i at snyde for 200 ccm for at spare nogle få kroner, kontra at gøre det rigtigt og have samvittigheden og papirerne i orden???

Hvis bilen er synet og godkendt med ombygningen i England kan den også få danske nummerplader.

Under alle omstændigheder skal der jo betales dansk reg.afgift af bilen, 200 ccm større slagvolumen gør nok næppe den store forskel i dennne forbindelse.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#6 Indlæg af Minilars »

bilen er heller ikke godkendt i england...

de har bare lagt en større bund i den.. altså motorbund...

men det svarer jo til at lægge en større motor i.. der ikke engang er typegodkendt.. den er jo lavet af flere forskellige motore..

tror ikke den kan blive godkendt i vores dejlige land uanset hvad der sker..
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Lars.....

#7 Indlæg af Lars..... »

det er rigtigt at der ikke umiddelbart er forskel...1.8 i blokken og alubunden, og oliepinden ved siden af turboen, men er de ikke godkendt i uk??? - eller det jeg mener, er at de har MOT på dem med ombygningen, som for dem, ikke er noget problem - modsat herhjemme... -
NU jeg sidder og tænker over det er det vel samme sag som hvis jeg gik til told og skat med en turbomotor der har 200 cc mere - og betaler afgiften - men hvad med synsmanden....der er jo ikke nogen 20% regel på turbobiler(?), ergo kan synmanden sige "no way", der skal ny emissions papir, støj papir, og hvad de ellers kan drømme op....?? - eller hvad...drømmer jeg selv??? :-)

Lars
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#8 Indlæg af Minilars »

nop det kommer helt an på synsmanden.. sansynligvis vil han kræve nye emissions, støj papire og rullefelts attest der ikke er 24 Timer gammel.. forudsat at den ikke overstiger de 20% som er max effekt forøgelse.. og at motoren er lavet til den type bil..

ps klokken er nu 4: 56 er der nogen der vil hente mig i høje tåstrup?? er pænt stiv og vil gerne hjem til syd sjællend og venter lige nu på mit tog der går klokken 6:32...

og tinas martin sover... så jeg kan kun vente med mindre der er nogen af jer der vil tjene en 200krone..
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Besvar