Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 maj 2025, 18:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: sønderjylland
Hejsa.
Er der nogle herinde er bruger dataflytning med Cd/disk i stor stil??
Jeg har 4 stk memorystick på 1 gb (1024 mb) til brug i USB porten til salg.
Beskrivelse:
Størrelse ram: 1024 mb (1 gb).
Spænning: 3,3V/1,8v
LEvetid: 100000 gange skrive/læse mulighed.
Max. læse og skrivehastighed: 8 mb/s.
Kan bruges til windows ME, 2K, XP, CE.net2.0, Linus ver.2.4.0 eller senere, MAC OS 9.0 eller senere.

Personlig mening er at det er et udmærket køb.

Pris: 750 kr.

Kontakt herinde eller på claus.pedersen@gmail.com

hilsen claus

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
eller man kunne købe en ny med garanti billigere ...............

f.eks :
http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=11 ... &table=Kat

Titel:
Moderator

No offence, men er det ikke lidt ufint at ødelægge mandens salgsannonce??

:?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg ser ikke hvordan jeg har ødelagt mandens annonce? Dette er et åbent forum, og det eneste jeg har gjort er at fortælle, at man kan købe nye billigere.

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Herning
Kan kun give Mads RR ret...

Muligvis er fender-bender's af anden kvalitet og prisen derfor måske rimelig.

Men hvis ikke, så er det da kun rimelig at oplyse folk om de nok ikke skal købe til den pris.

/Claus

Titel:
Moderator

Enig, FORUMMET er åbent for alle.

Men normalt i forums, så er folks annoncer hellige.

Man ringer jo ikke alle folk i den blå avis op for at fortælle dem at deres skidt er set billigere hos den lokale marskandiser, groft sagt.

Synes man varen er for dyr, så lader man bare være med at købe.

Det vil jo være stort set ligegyldigt hvilken vare der var tale om, så vil der stortset ALTID være nogen der kan finde den billigere. Ergo vil handelsannoncer egentligt være spild af tid.

Hvis nogen har et tip til en god handel på eet eller andet kan man jo skrive et indlæg om det feks i diverse.

Men det er min holdning, hvad siger vores moderatorer egentligt til at nogen sætter en annonce op, og der kommer forslag til eventuelle andre steder man kan købe varen billigere, som svar på annoncen?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Citat:
Enig, FORUMMET er åbent for alle.

Ja, nemmerlig... :wink: .
Citat:
Men normalt i forums, så er folks annoncer hellige.

Nahh, en annonce skal jo fx ikke laves om til en auktion, ved at andre underbyder med en tilsvarende vare i samme tråd, men er der så egentlig mere i det??(Nu får jeg nok på puklen.... 8) )
Citat:
Man ringer jo ikke alle folk i den blå avis op for at fortælle dem at deres skidt er set billigere hos den lokale marskandiser, groft sagt.

Ja, den var grov... :wink:
Omtalte web-butik er vel ikke lige at sammenligne med en marskendiser, og for mig at se, henvendte Mads sig IKKE kun til sælger, men ligeså meget til potentielle købere med et signal om, at det her er at smide indtil flere kroner ud af vinduet!!
Interesserede kan så selv undersøge linket, og derefter spørge sælger.
Jeg har fornylig selv haft noget specielt til salg herinde, og hvis nogen havde links til bedre priser på en tilsvarende vare, ville jeg da tage det i stiv arm.
Jeg ville nødig stå i en situation, hvor jeg bagefter kunne blive beskyldt for at snyde køber!! :evil:
Citat:
Det vil jo være stort set ligegyldigt hvilken vare der var tale om, så vil der stortset ALTID være nogen der kan finde den billigere. Ergo vil handelsannoncer egentligt være spild af tid.

Nu er der altså tale om en BRUGT sag, hvor en (tilsyneladende) tilsvarende NY med 1 års garanti (iflg websitet) er BILLIGERE!!

Min egen holdning er kort og godt, at folk skal holde deres EGNE varer ude af en sælgertråd, men at der derudover er "frit slag" for holdninger, priser, links, spørgsmål osv.
Hvis folk vil sælge noget, må de også kunne stå inde for prisen!
Venlig hilsen Lars

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Moderator

Tja, det er et synspunkt.

Det har gennem tiden været oppe og vende nogle gange. Så jeg synes stadigt det kunne være interessant at høre moderatorernes holdning til emnet. Findes der nogle retningslinier om dette?

Jeg kan iøvrigt ikke se at der nogen steder er angivet at der er tale om brugte stumper?

Selvf. skal folk stå inde for prisen, men det giver lidt sig selv. Vil ingen købe fordi det er for dyrt, så er den jo ikke længere.

Fiser folk ud og køber det første det bedste alene fordi annoncen er lagt op, så accepterer de jo altså vilkårerne, as is. Kan ikke se der er behov for køberbeskyttelse.

Jeg mener bare, at det er et skråplan at bevæge sig ud på. Man vil fylde indlæg på med feks: Se dette link på ebay, (indsæt link), og det vil stort set ingen herinde kunne stikke i priser. Derfor har jeg altid synes at sælger har rettighederne til sin annonce, og hvad andre "blander sig for"(det er ikke så hårdt ment som det er udtrykt her) kommer egentligt ikke den aktuelle annonce ved. Sælger har en pris, som han forlanger for en vare, så kan man smide et bud, eller lade være.
Måske det bare er en midtjysk holdning ;-) ved det ikke. Synes bare ikke det er fair behandling at linke til biligere produkter, uanset producent. Synes man det er for dyrt, så køber man det vel ikke??

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Måske sælger også kunne være interesseret i at vide, hvorfor han ingen respons får???
Ikke alle, hverken købere eller sælgere, har jo midtjysk :wink: blod i årerne... 8) .

Ganske vist står der ingen steder at det var brugte dele....
Men det er da almindeligt, at man skriver det, hvis stumperne er nye, hvis man evt. har en kvittering og deraf følgende garanti/reklamationsret, osv... :?

Jeg har aldrig kunnet lide princippet om, at "den mere kloge narrer den mindre kloge", derfor mener jeg at ALLE oplysninger i en given salgstråd må kunne tåle dagens lys.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Moderator

Transitfar skrev:
Måske sælger også kunne være interesseret i at vide, hvorfor han ingen respons får???
Ikke alle, hverken købere eller sælgere, har jo midtjysk :wink: blod i årerne... 8) .

Ganske vist står der ingen steder at det var brugte dele....
Men det er da almindeligt, at man skriver det, hvis stumperne er nye, hvis man evt. har en kvittering og deraf følgende garanti/reklamationsret, osv... :?

Jeg har aldrig kunnet lide princippet om, at "den mere kloge narrer den mindre kloge", derfor mener jeg at ALLE oplysninger i en given salgstråd må kunne tåle dagens lys.

Nej, det princip ynder jeg såmen hellerikke. Det er aldrigt kønt at se på.

I dette tilfælde er der jo hellerikke nogen indikation fra sælger om præcist hvilket grej der er tale om.
750dkr kan være en rigtig god handel, eller en rigtig skidt handel.

Præcist som hvis jeg satte "en turbo til salg" til feks 6000dkr og en så linkede til scanturbo med en pris på 4000dkr.
Well, snakker vi om den samme vare??

Bottomline for sælger vil uanset om købet er ok eller skidt være at et evt forhandlingsgrundlag er væsentligt forringet, og det er den slags tredjeparts indblanding jeg ikke synes hører hjemme i en salgsannonce.
Men det er kun min personlige mening.

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time