hjul nav på rs turbo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

hjul nav på rs turbo

#1 Indlæg af mikRST »

hejsa.

jeg har fundet ud af at mine forhjuls nav er skæve. Sikkert derfor mine bremse skiver bliver skæve. Jeg har været ved ford og jeg bestilte også nogle nav men de ringede og sagde de er i restordre. Hvad gør jeg så nu. jeg kunne jo tage runde til alle huggere og se om jeg jeg kunne finde nogen. Men chancen for at de også er skæve er vel stor. Er der nogen der har nogle ider til hvad jeg gør.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: hjul nav på rs turbo

#2 Indlæg af Transitfar »

mikRST skrev:jeg har fundet ud af at mine forhjuls nav er skæve..

Hvordan har du fundet ud af det??? Bremeskiverne bliver hurtigt skæve, hvis der fx er rustaflejringer på anlægsfladen på navet, eller hvis bøsningerne i undervognen er slidte....
Man kan relativt nemt presse hjulboltene ud af navet, og så er det nemt at fjerne evt. rust 112% :wink: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#3 Indlæg af mikRST »

hej

mine skiver bliver skæve efter ca halvanden måned. Det er powerdisc bremse skiver jeg køre med. Jeg kan se uden noget måle udstyr at både skiven og navet slår sig når det køre rundt. jeg har sat powerflex bøsninger i fronten.
skou

#4 Indlæg af skou »

for at sige det mildt så er skiverne på en mk4 ikke ret gode... de bliver meget nemt skæve.....

min erfaring på den almindelige model (altså ikke rst) var det bedste at købe de aller billigste ved højer... de holdt faktisk meget længere end de originale ford skiver.... og så kostede de jo kun det halve...

om det forholder sig lige sådan på rst'en ved jeg ikke...
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#5 Indlæg af Escort 3 »

nu kørte han jo heller ikke med standard ford skiver.
men dem fra bla merkonomen og de dur!
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#6 Indlæg af Ole.. »

Skæve forhjulsnav? Lyder vildt :wink:

Tror som Transitfar også skrev, hvis det er mangel på rengøring på anlægsfladerne, skal ikke meget til før de bliver skæve hvis der er snavs eller rust i mellem :wink: Brug heller ikke guldfedt mellem fladerne, Wurth har et godt, og meget tyndt produkt til dette, hvis du vil have noget i mellem, kan dog ikke lige huske hvad navnet på produktet er, men det er gult :wink:
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#7 Indlæg af mikRST »

jeg har været ved at gøre både nav og skiver rene. kan kalibrene have skyld i at skiverne bliver skæve.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#8 Indlæg af Transitfar »

mikRST skrev:jeg har været ved at gøre både nav og skiver rene. kan kalibrene have skyld i at skiverne bliver skæve.

Hvis de hænger i stempel eller glider, så (naturligvis) ja.....
Og hvordan finder man så ud af det??? :?: .
Tja, jeg kan som regel mærke det på værkstedsgulvet når jeg sætter bilen på lift....
Den triller simpelthen ikke så frit, som den skal, men løft da forhjulene fri fra jorden og prøv at dreje hjulene med hånden....
Begge forhjul skal kunne drejes let...
Ikke helt frit som baghjulene, men lidt sværere.... :| .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar