BMW tændspoler

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
KKH
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordjylland

BMW tændspoler

#1 Indlæg af KKH »

Hej jeg har været på jagt efter tændspoler og så forleden på 4 stk fra en 318i fra midt i 90'erne mener jeg..
Mit spørgsmål er hvilken spænding BMW'ens motorstyringen sender ind i spolerne, eller hvis i ved hvilken spænding andre BMW modeller med separate tændspoler føder spolerne med.. 12V.. 300V???? Håber nogle har et godt bud så jeg ikke køber noget som jeg ikke kan bruge.
På forhånd tak
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

12V :!: hvor skulle den lige få 300V til en spole fra :?: :?
gider jeg ikke regne på hvad gnisten bliver på i den anden ende ved tændrøret men tror næsten den kan køre på den uden benz og luft :wink:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
KKH
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordjylland

#3 Indlæg af KKH »

tinasmartin skrev:12V :!: hvor skulle den lige få 300V til en spole fra :?: :?
gider jeg ikke regne på hvad gnisten bliver på i den anden ende ved tændrøret men tror næsten den kan køre på den uden benz og luft :wink:

Lige presis.. :D Min kommende styrerboks har "ignition coil drivers" som sender ~ 380V ud til hver spole, så jeg skal bruge spoler som kun tranformerer spændingen 90-100 gange op.. eller ville jeg teoretisk smide over 1000000V ud på tændrørene hvis spolerne er beregnet til 12V indput :shock:
Har fundet spoler som passer:
http://store.summitracing.com/default.a ... 140+310296
http://store.summitracing.com/default.a ... 140+310297
men leder efter en billigere løsning (spoler som kan fås på hugget).
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

hvad hedder sådan en styring :?: :?: .....

og hvorfor skal den have en så ekstrem høj spænding ud :?: :?: .......

tror ikke du finder nogle OEM spoler der kører med en sådan spænding foran for det kræver jo en voldsom omformer indbygget i boksen!! eller hvad siger i andre :?:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#5 Indlæg af Whosa »

Prøv her i stedet , de er tossede med bimmer :twisted:
http://bmwe34.dk/forum/
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

det er garenteret CDI tænding siden primær spændingen er så høj.
prøv med alm. spoler og se om det virker tilfredsstillende.
sekundær spændingen burde ikke blive højre end original hvis elektrode afstanden er den samme.
KKH
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordjylland

#7 Indlæg af KKH »

Anonymous skrev:det er garenteret CDI tænding siden primær spændingen er så høj.
prøv med alm. spoler og se om det virker tilfredsstillende.
sekundær spændingen burde ikke blive højre end original hvis elektrode afstanden er den samme.

Okay.. det vil jeg da evt. lige prøve.

tinasmartin: Nej det kan godt værer at jeg ikke skal regne med at finde nogle OEM, og må finde den "storer" tegnebog frem :cry:
Her kan du finde databladet på "driverne" som forsyner spolerne og forklaringen på de mange volt. http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... F3VL.shtml
Besvar