Og lige for en ordens skyld,endnu engang:
Vær glad for, at der IKKE er krav til CO2-udledningen (kul-tve-ilte, kuldioxid)), andre steder end i Kyoto-aftalen.....
Menneskers udåndingsluft består af ca 7% CO2, så vidt jeg husker....
Forureningskravet som kontrolleres til syn, gælder CO (kulilte).
CO er indirekte giftigt, da det optager pladsen i blodet for den nødvendige ilt.
Rygere har forøvrigt målbart mere CO i udåndingsluften end ikke-rygere....
For de interesserede: http://www.liv.dk/under/index.asp?tID=138
lov og ret (hvad angår tryk)
Redaktør: Moderatorer
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
grydesvamp skrev:fatter ikke helt det "fagsprog" men betyder det at hvis jeg får udskrift på co2 og rullefeldt's test som viser under 20% flere hp og co2 som også er i orden så kan jeg godt få synet slæden? skal siges bilen er fra 88!
De tests (inc. støjtest) skal være lavet hos TuV i tyskland (nok ikke engang nok!!) og/eller hos teknologisk institut = lot's of $$$$$$$$$ - og der er ingen garanti på det er nok for synsmanden...
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
Hej Gutter
Syntes egentlig at denne diskution er ret interesant, på fstyrs hjemmeside står der sådan:
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.
det er da noget forbandet sludder, wastegate sidder på en turbolader, på en kompressor sidder en blowoff ventil såfrem at det er med ladetrygs styring, det er måske ordkløveri, men det er jo sådan at de vil have det egentlig burde man rette henvendelse til fstyr, og gøre opmærksom på dette.
mvh rsv
Syntes egentlig at denne diskution er ret interesant, på fstyrs hjemmeside står der sådan:
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.
det er da noget forbandet sludder, wastegate sidder på en turbolader, på en kompressor sidder en blowoff ventil såfrem at det er med ladetrygs styring, det er måske ordkløveri, men det er jo sådan at de vil have det egentlig burde man rette henvendelse til fstyr, og gøre opmærksom på dette.
mvh rsv
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
RSV skrev:Hej Gutter
Syntes egentlig at denne diskution er ret interesant, på fstyrs hjemmeside står der sådan:
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.
det er da noget forbandet sludder, wastegate sidder på en turbolader, på en kompressor sidder en blowoff ventil såfrem at det er med ladetrygs styring, det er måske ordkløveri, men det er jo sådan at de vil have det egentlig burde man rette henvendelse til fstyr, og gøre opmærksom på dette.
mvh rsv
Ja, nu kan en WG jo være mange ting - Havneren nævner det også ovenfor....
Hvis man ser på en WG som en dims der begrænser trykket i en trykladet motor, kan en WG sagtens være en overtryksventil på indsugningssiden.
Kan du finde en anden definition på en WG der DIREKTE definerer den som en ventil, der lukker udstødningsgassen forbi turbinen i en turbo, så hører jeg gerne om det.
/Nolan
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland