Ford'en skrev:
OKey men nu mente jeg jo en xr3i

om hvor meget den har on hvor meget den får
For at få det optimale ud af kombinationen knast-banan er du nødt til at følge det helt til dørs..... Lad nu være med at tro, at du får en million hk bare ved at knalde en Kent i til 2k og skifte udstødningsmanifolden til en banan. Ja, du vil jo nok kunne hente 10-20hk men samtidig bliver den mere hysterisk at have med at gøre. Skal du have det optimale ud af det taler vi portning, højere kompression, større ventiler osv....
XR3i med CVH-motoren er faktisk ret kvik med sine 105hk standard. Hvis du smider en Kent 285 graders i, flytter du det brugbare moment op omkring 4500 rpm og skal altså op i ret mange omdrejninger for at holde den kørbar. Det er altså ikke ret fedt i længden.
Du har været inde på at skifte til en RST-motor. Bliv dog hængende i de tanker, hvis du vil have en hidsig vogn ud af det. Der har du 132 hk standard og hæver du trykket lidt får den hurtigt 150-160 og det bliver den altså RET kvik af.
Nu ved jeg ikke hvor du bor men Mørke Autogenbrug i Jylland kan MED GARANTI hjælpe dig med at skaffe de brugte dele du skal bruge for at lave den om til en RST og deres priser er absolut rimelige. Tal med Elvin og forklar ham at du skal lave en XR3i om til RST. Du kan muligvis få ham til at lave det for dig, hvis du taler pænt til ham.
Adressen og telefonnummeret kan du finde på nettet. Lidt skal du sgu gøre selv.
/Nolan