skassa skrev:
Mange tak for Jeres input,
Men jeg har prøvet af montere, godt nok en anden brugt sensor,som jeg lige afmonterede på en bil idag.og der er ikke udslag på megatune.
Jamen kan jeg ikke bare afmontere stikke,så den ikke kommer til at virke igen,og så mappe den ind,det kommer selfølgelig anpå hvor meget styreboksen korrigere ved IAT .
Jeg ved at på Link boksen,er der lavet en indgang til IAT,men det er så lidt den korrigere,at der ikke er den store forskel.
På link´en har jeg et sommer og et vinter program,men denne her bil er kun til DRIFT og trackdage,så den vil kun blive brugt om sommeren.
Er der nogen der ved hvor meget IAT kan korrigere,der må være en formel i programmet der fortæller hvor meget.
Se her
The volumetric efficiency (VE) is a percentage that tells us the pressure inside the cylinder versus the pressure in the manifold. We know the volume (V) from the displacement of the engine. Thus we can calculate the mass of air (M) in the cylinder (proportional to n) from
n = PV/RT
=> M = n x MM = PV/RT x MM
= (VE * MAP * CYL_DISP) / (R * (IAT-32) * 5/9 + 273)) x MMair
Since:
P = VE * MAP (i.e. the pressure in the cylinder in kPa),
V = CYL_DISP = the displacement of one cylinder (in liters),
R = 8.3143510 J/mol K,
and T = (IAT-32)* 5/9 + 273 to convert IAT from ºFahrenheit to Kelvin.
Ud fra dette bliver den endelige indsprøjtnings tid udregnet, Alt dette kan læses i FAQ.
Hvad måler sensoren når mt viser -40 grader, jeg vil gætte på ol på stikket ved ms. find dårligdommen først.
mvh
morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html