Gæt en motor!
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Gæt en motor!
Ok drenge(og evt. piger?), så er der konkurrence!
Hvem gætter hvilken motor der her er tale om?
btw; Det er ikke meningen at motorblokken skal være i 3 halvdele!
Hvem gætter hvilken motor der her er tale om?
btw; Det er ikke meningen at motorblokken skal være i 3 halvdele!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Gæst
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
0,5bar og 5900rpm, er forhistorien på den, resten er vist tydeligt.
Ja, konstruktionen er japansk.
Nope, ikke nogen nissan.
Der kom vistnok 6 stempler ud af dyngen, i mere eller mindre smadret stand....
Ja, konstruktionen er japansk.
Nope, ikke nogen nissan.
Der kom vistnok 6 stempler ud af dyngen, i mere eller mindre smadret stand....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Spyde
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
yep, mazda er korrekt, men hvilken?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ja, nu er vi så tæt på, at det må siges at være plet.
Motoren har været monteret i en MX3 V6, men denne er en 2,5liters udgave der har været monteret turbo på. Motoren har været holdt aldeles urørt, og tumlede faktisk effekten fremragende, indtil en plejlstang stod af.
Synes imo det er ganske spektakulært at motorblokken ligefrem blev revet i to!
Motoren har været monteret i en MX3 V6, men denne er en 2,5liters udgave der har været monteret turbo på. Motoren har været holdt aldeles urørt, og tumlede faktisk effekten fremragende, indtil en plejlstang stod af.
Synes imo det er ganske spektakulært at motorblokken ligefrem blev revet i to!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
JK skrev:Er det en motor fra en MX6? Den kan man få en 2,5l V6
Sandsynligvist. Jeg sad og mailede med en amerikaner ang. noget styring af tænding på sådan en fætter, og han var meget velbevandret i lige netop den motor. Så sendte han mig et par billeder som eksempel på hvordan det kan gå når man tryklader denne motor. Jeg syntes egentligt det var meget spektakulært af motorblokken ligefrem blev delt pga dette havari, og smed det herind.
Motoren er jo en 2,5liters V6, der er identisk med Mx3erens egne lille 1,8litersV6. Den store(2,5lV6) kan angiveligt findes i en del biler, bla 626 og endda visse Ford.
Nogen der kan bekræfte dette, og om det kun er tilfældet på usas hjemmemarked?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!