Gæt en motor!

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Gæt en motor!

#1 Indlæg af HenrikGM »

Ok drenge(og evt. piger?), så er der konkurrence!

Hvem gætter hvilken motor der her er tale om?

btw; Det er ikke meningen at motorblokken skal være i 3 halvdele!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Gæst

#2 Indlæg af Gæst »

et eller andet japansk letvægtmotor.... NISSAN? kan sgu ikke se om den er 4 cylindret! MVH. søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

0,5bar og 5900rpm, er forhistorien på den, resten er vist tydeligt.

Ja, konstruktionen er japansk.

Nope, ikke nogen nissan.

Der kom vistnok 6 stempler ud af dyngen, i mere eller mindre smadret stand....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Spyde
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45

#4 Indlæg af Spyde »

hmm er det noget mazda
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

Kunne være noget mitsu-værk?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

yep, mazda er korrekt, men hvilken?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#7 Indlæg af david »

MX3
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Ja, nu er vi så tæt på, at det må siges at være plet.

Motoren har været monteret i en MX3 V6, men denne er en 2,5liters udgave der har været monteret turbo på. Motoren har været holdt aldeles urørt, og tumlede faktisk effekten fremragende, indtil en plejlstang stod af.

Synes imo det er ganske spektakulært at motorblokken ligefrem blev revet i to!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
JK
Indlæg: 14
Tilmeldt: 10 nov 2004, 05:16
Geografisk sted: Silkeborg

#9 Indlæg af JK »

Er det en motor fra en MX6? Den kan man få en 2,5l V6 :D
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

JK skrev:Er det en motor fra en MX6? Den kan man få en 2,5l V6 :D


Sandsynligvist. Jeg sad og mailede med en amerikaner ang. noget styring af tænding på sådan en fætter, og han var meget velbevandret i lige netop den motor. Så sendte han mig et par billeder som eksempel på hvordan det kan gå når man tryklader denne motor. Jeg syntes egentligt det var meget spektakulært af motorblokken ligefrem blev delt pga dette havari, og smed det herind.

Motoren er jo en 2,5liters V6, der er identisk med Mx3erens egne lille 1,8litersV6. Den store(2,5lV6) kan angiveligt findes i en del biler, bla 626 og endda visse Ford.

Nogen der kan bekræfte dette, og om det kun er tilfældet på usas hjemmemarked?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar