Tun til xR3I MK4
Redaktør: Moderatorer
-
Ford'en
- Junior Medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 20 mar 2005, 18:44
Tun til xR3I MK4
Nogen der ligger inde med en banan manifold til en MK4 XR3I
og en skærp knast
og en skærp knast
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
tun
Hej!
Som skrevet i din tråd under tuning, er det ret begrænset hvad du får ud af tune din i'er mekanisk, har en kammi som fik 125 hk på større knast, portet top, større ventiler, øget kompression samt større udstødningssystem, men det er da også en omgang som koster en del.
En af vores lokale rødder fik ca 160 hk på stort set den samme tur dog ved samtidig at konvertere til 1,9L og så var knasten lidt skrappere end den som var anvendt i den anden løsning, den gik fanme godt men var også et dyrt projekt.
En CVH er langt nemmest at tune med tryk blandt andet fordi topstykkekonstruktionen ikke ligefrem er skabt til mange omdrejninger.
svan
kunne jeg i øvrigt ikke friste med en turbomotor til sådan en svend
Som skrevet i din tråd under tuning, er det ret begrænset hvad du får ud af tune din i'er mekanisk, har en kammi som fik 125 hk på større knast, portet top, større ventiler, øget kompression samt større udstødningssystem, men det er da også en omgang som koster en del.
En af vores lokale rødder fik ca 160 hk på stort set den samme tur dog ved samtidig at konvertere til 1,9L og så var knasten lidt skrappere end den som var anvendt i den anden løsning, den gik fanme godt men var også et dyrt projekt.
En CVH er langt nemmest at tune med tryk blandt andet fordi topstykkekonstruktionen ikke ligefrem er skabt til mange omdrejninger.
svan
kunne jeg i øvrigt ikke friste med en turbomotor til sådan en svend
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
helt enig.. de stakkels cvh motore er langt fra skabt til mange omdregninger..
hvis i ikke vil have mølle på af frygt for panser og syn.. kan i sætte 2 dobbelte dollorto eller webere på + en skarp knast og et lettet svinghjul...
det har jeg selv kørt med.. og lyden den er .........UBESKRIVELIG......
+ bundtrækket...
og så er lyden ubeskrivelige lækkerfed
den er NÆSTEN ligeså fed som når en dumpvalve lufter ud..
en møllemotor er at foretrække hvis i vil have mange heste pr penge..
jeg er ikke meget for at reklamere for andres ting, men svan's møllemotor er prisen værd... i forhold til pr. heste.. den levere snilt 200 hk med en stor intercooler på...
hvis i ikke vil have mølle på af frygt for panser og syn.. kan i sætte 2 dobbelte dollorto eller webere på + en skarp knast og et lettet svinghjul...
det har jeg selv kørt med.. og lyden den er .........UBESKRIVELIG......
+ bundtrækket...
og så er lyden ubeskrivelige lækkerfed
den er NÆSTEN ligeså fed som når en dumpvalve lufter ud..
en møllemotor er at foretrække hvis i vil have mange heste pr penge..
jeg er ikke meget for at reklamere for andres ting, men svan's møllemotor er prisen værd... i forhold til pr. heste.. den levere snilt 200 hk med en stor intercooler på...
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
-
Ford'en
- Junior Medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 20 mar 2005, 18:44
Re: tun
svan skrev:Hej!
Som skrevet i din tråd under tuning, er det ret begrænset hvad du får ud af tune din i'er mekanisk, har en kammi som fik 125 hk på større knast, portet top, større ventiler, øget kompression samt større udstødningssystem, men det er da også en omgang som koster en del.
En af vores lokale rødder fik ca 160 hk på stort set den samme tur dog ved samtidig at konvertere til 1,9L og så var knasten lidt skrappere end den som var anvendt i den anden løsning, den gik fanme godt men var også et dyrt projekt.
En CVH er langt nemmest at tune med tryk blandt andet fordi topstykkekonstruktionen ikke ligefrem er skabt til mange omdrejninger.
svan
kunne jeg i øvrigt ikke friste med en turbomotor til sådan en svend
jo men har sku ikke lige råd til sådan noget lige nu ville bare lave lidt sjovt
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Ole..
- Senior Medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Nordvestjylland
Ford'en skrev:Jamen så glemmer vi bare der tun entil vi har råd til det
så vil jeg lige høre om det er muligt at finde noget skørte fis til den har nemlig ledt over alt
Jeg har skørter osv.
Orginal RS turbo for kofanger
Orginal RS turbo bag kofanger
Orginal RS turbo motorhjelm med gæller
Orginal RS turbo sideskørter med skærmforøger
Orginal RS turbo hækspoiler
Alle stumperne er fine og lakkeret i orginal sort, prisen for det hele er 4500,- + fragt hvis det er aktuelt
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Ford'en skrev:Danny Salling skrev:Jeg smed KN filter, en 285* Piper knast og et stk. One/Two pipe på min xr3i og fik 139hk og 181nm bagefter, det kunne bestemt mærkes
Okey hvor meget kom det til at koste dig ??
mener jeg gav lidt under 8.000,- for det hele. Noget du så lige skal vide er jo at området hvor den trækker "bedst" er flyttet et stykke op, ikke sagt at den trækker dårligere end før, men den trækker bedst oppe ved 5.000 RPM, men så rykker den altså også rimelig pænt derud´ad, jeg kunne lige netop følge en standard RST dengang, bare ikke hvis jeg kørte med mine 17" sommerhjul, så kørte/føltes den som den var standard, men hellere det end at den ikke rykker med 17" hjul på
-
Ford'en
- Junior Medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 20 mar 2005, 18:44
Ole.. skrev:Ford'en skrev:Jamen så glemmer vi bare der tun entil vi har råd til det
så vil jeg lige høre om det er muligt at finde noget skørte fis til den har nemlig ledt over alt
Jeg har skørter osv.
Orginal RS turbo for kofanger
Orginal RS turbo bag kofanger
Orginal RS turbo motorhjelm med gæller
Orginal RS turbo sideskørter med skærmforøger
Orginal RS turbo hækspoiler
Alle stumperne er fine og lakkeret i orginal sort, prisen for det hele er 4500,- + fragt hvis det er aktuelthvis du bor i jylland, kan vi godt finde ud af, at jeg levere..
Hej ole jeg skal ikke bruge så meget men ville da godt lige se de skærmforøger og kofanger har nemlig fronlklap