Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 17:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 apr 2005, 15:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
mine dysser er bosch dysser. de kan flowe 191,8 cc. men de er høj ohms, så er spørgsmålet kan MS køre med de dysser. og er 191,8 ccm ikke nok til ca 200hk på en NA motor?? og kan ms laves så den kan køre høj ohms dysser.

mine dysser hedder 0-280-150-743

jeg fandt dem her http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#LUCAS

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2005, 16:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MS er nærmest skabt til at køre med højohmsdyser helt tilbage fra begyndelsen. Idag er det ret ligegyldigt da begge slags understøttes.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2005, 19:49 
er de dysser ikke store nok til ca 180-200 NA heste???


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2005, 20:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
200hk på din motor er ca. 50hk pr dyse.

Du har ~190ml at gøre med til de 50hk.

Strammer vi buen og regner med 95% åbningstid på dyserne(normalt lidt optimistisk) så svarer 190ml til 50hk FORUDSAT din motor er effektiv nok til at kunne køre på et BSFC på 0,35. Det vil nok være en revolution hvis du kommer der ned på en gammel motor. Det kan ikke engang en ny konstruktion klare.

Jeg ville selv gå efter 300ml som minimum til den motor, helst mere.

Men hvem siger nu også at den maskine kommer op på 100hk/liter??

Hint; Det kan jo være dine dyser rent faktisk ER store nok, og at effekten ikke kommer helt der op hvor du gerne vil.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2005, 14:21 
det lyder jo næsten som en udfordring.. nej pjat nu må vi se hvad den smider af hk. den bliver bygget som bo har gjort for at få 200 hk. og lidt til. men jeg har 4 344cc dysser på lager, og de passer lige i. så ingen probs der.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team