Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 13:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Rs Turbo?
Indlæg: 07 jun 2005, 17:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Hey

Har overvejer og køber en rs trubo men tænker på hvad er for en turbo skal man have for at få max hk ud af en 1,9 motor? og hvad tyk må den køre med ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 18:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Ikke helt nemt at svare på.

Hvis du har en 1,9 motor og den er i god stand og du kører med standard indsprøjtning, kan du godt køre en bar (14,5 psi) på fx. en Standard turbo, men du vil få mere ud af at bruge fx. en "ford sierra 4x4 cosworth" turbo. Du vil få mere lag men du vil også få flere heste på toppen.

Dog skal du huske at få justeret den hos en der VED hvad han laver, for du kan IKKE bare skrue trykket op og håbe på at det holder. Få den justeret eller ødelæg din motor.

Husk at en standard intercooler IKKE kan klare 1 bars ladetryk. Problemet opstår i at en rs turbo er lavet således at ved 69 grader sætter den tændingen tilbage og du mister mange heste.
Allerede ved standard tryk 0,5 bar (7 psi) har intercooleren problemer med at holde indsugnings temperaturen nede under 69 grader især i de højere gear (3,4,5)

Så mit råd ville være at enten købe en større og bedre intercooler, eller også nøjes med at køre med 0,8 bar ladetryk.

Men husk nu at få den justeret istedet for bare at skrue trykket op og ødelægge din motor.

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 20:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Ja men jeg mener vist man skal købe nu trubo ... hvad for en er så best til en 1,9


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2005, 23:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Imo..

Køb en T3 med et AR.42 udstødningshus, 360 graders leje og så skulle den være i hus. Den kan levere de 200hk pålideligt.
Hvis du snakker med TurboDK og de prøver at sælge dig en "trim 60" T3 så ville jeg sige nej, for du har slet ikke brug for sådan et stor kompressor hus med den motor.

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2005, 00:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Oki jeg har kigge lidt på den her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2618


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2005, 12:59 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
>> jeg har kigge lidt <<< - fordi den er tilsalg???? :?: , eller for at lave det samme...hvis der skal laves det samme, såå skal der vidst en seriøs gange $$$$$$$ til - men held med det.... :)

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2005, 15:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Den bil du hentyder til kører med cosworth motorstyring, det kræver at du udskifter indsugning, spjældhus, og så skal du have dysser, et nyt ledningsnet, ecu, takthjul, og en masse småting.
En T34 som han bruger vil være for stor til en motor med MFI som bilen standard kører med.. Den T3 jeg snakker om vil være mere end rigeligt til MFI med mindre du har 50 tusinde til at smide på en ny motor, motorstyring, indkøring, turbo etc..

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2005, 16:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
der skyldes vist lige at sige at en std. rst med en 1.6 kan køre med max 0.8bar uden chip ellers kan indsprøjtningen ikke følge med, og den kører magert med deraf følger på sigt :( så mon en 1.9 kan køre med lige så meget tryk? og så er der selfølgelig også intercoolleren at tage hensyn til

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2005, 17:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
RSV skrev:
der skyldes vist lige at sige at en std. rst med en 1.6 kan køre med max 0.8bar uden chip ellers kan indsprøjtningen ikke følge med, og den kører magert med deraf følger på sigt :( så mon en 1.9 kan køre med lige så meget tryk? og så er der selfølgelig også intercoolleren at tage hensyn til


Standard insprøjtning kan levere op til 200 hk, så du har fået noget forkert information.

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2005, 17:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
det er muligt men hvorfor ændre chippen så ladetrykket fra 0,8 til 0,7 ved 5500omdr. ved div chip tun

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team