LionTamer skrev:
Hejsa Gutter....
Jeg har igår samlet motoren færdig med Turbo og alt det der (1.2)
Kan det passe at boltene i toppen normalt kun skal strammes med 4.5 kg? Vi har spændt dem med 6 kg, da den jo er med 2 toppakninger i...
Hvilken olie skal jeg bruge på den? Den er nyrenoveret osv.. Så den skal vel have en god olie?
Hvilket ladetryk skal jeg køre med? Den er med Intercooler, oliekøler, weber karburator, el blæser, og standard blæser....
Hvor finder jeg en Benzin-tryks måler, så jeg kan se hvor meget tryk vi stiller den justerbare trykregulator med?
Håber nogen kan hjælpe mig lidt her...
Mvh Jonas
Hold dig tit original momentet, da en bolt virker som en fjeder, og når den bliver strukket for meget kan den ikke trække sig tilbage.
Med 2 toppakninger ville jeg nok efterspænde jævnligt.
Olie kvaliteten har intet at gøre med SAE værdien 0W/40, som ligner vand ved 20 grader.
Det er api klassifikationen du skal gå efter.
Så egentlig burde du hælde en olie med den SAE klassifikation, der anbefales til motoren på, og En API klassifikation, der passer på en turbomotor, fra et andet bilmærke.
Maks tryk indtil den banker, eller toppakningerne giver op, jeg vil gætte på at toppakningerne er det svage led.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html