Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 23:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 jun 2005, 23:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Hej Alle.

Jeg har lavet en Corolla AE86,med turbo,men når der er under en halv tank benzin,og jeg accelerer løber den tør for benzin og laver udsættere.

Jeg har så tænkt mig at lave sådan et swirlpot og montere den ved siden af tanken,

Mit spørgslmål er så Returen som jeg har tænkt mig at lave i midten(i toppen),kan den bare føres ind i OE returen med et t-stykke,eller skal jeg lave et nyt hul(med tætnings problemer osv)direkte i tanken?.

Jeg vil så bruge en Benzinpumpe,fra en K-jetronic motor(jeg har ikke lige fundet den billigste endnu)

Nogle der har nogle input.

Skassa


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2005, 18:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hmm hvormeget power har den ??

nå det var lige et sidespring , det med swirlpots kan give flere problemer end det gavner hvis det ikke er lavet rigtigt

jeg mener selv at den bør være monteret i maskinrummet (med isolering fra varme selvfølgelig) og man bør bruge to benzinpumper , en lavtryk+højvolume til at føde potten og en fra potten til din fuelrail der kan give det fornødne tryk+mængde , derudover må du lave en ekstra retur fra swirlpotten til tanken og bruge den originale til fuelrailen

ved dog ikke om den pumpe du skriver om den giver nok men jeg regner med du vil bruge den efter swirlpotten eller hvad? og kan den originale AE86 intankpumpe give nok til potten ??

der må vist lige en yotaexpert til med lidt tørre facts :wink:

håber den smøre kan bruges til noget (om ikke andet kan andre da sable mig ned :lol: )

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2005, 22:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
daughbjerg har 220 liters pumper til ca 750 kr. det du gør er at lave en føde pumpe til din beholder, der pumper ind i toppen af beholderen. og en pumpe der er tilsluttet i bunden som pumper ind i fuelrailen. fuelrailens retur skal tilbage i toppen af beholderen. og ligeledes i toppen af beholderen skal der en retur til tanken. de jeg kender der har et sådant system har det typisk i bagagerummet hvor reserve hjulet lå. man kan evt sætte to pumper fra bunden og til fuelrailen. samt to som fremløb fra tanken. det er jo lidt op til hvad man ønsker af effekt og hva økonomien siger.

er i grunden ret sikker på at en swirlpot er til at skille luftbobler eller damplommer ud af kølevandet og ikke noget med benzin.

venlig hilsen Lasse

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2005, 23:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
OK,så en fuelsurge tank.

Jeg har min gamle Impreza benzinpumpe i tanken,så den kan godt lige føde den,Bilen fik jeg lige målt i lørdags,godt varmt vejr :)
256hk/7000omdr og 315nm/5000omdr.
Så det er ganske fint på 1bars tryk,på en Impreza OE turbo.


Jeg køber en af de samme pumper som Daubjerg har og vil bruge den.

Jeg laver en studs i toppen/i bunden og på siden.

Jeg har læst at det ikke er godt at køre fuelrail retur i Surge tanken,da det så vil cirkulerer og lave varm benzin,så det gør jeg ikke.

Det jeg mener er, kan jeg tage returen fra surge tanken og BARE koble den ind på returslangen fra fuelrailen,med et t-stykke, så kan jeg jo spare at afmontere OE tanken,og lave et extra hul i den til returen.

Jeg ved bare ikke om det vil lave noget ballade,når der nu kommer benzin fra fuelrailen,om det vil blive presset op i beholderen,så den ikke er fyldt hele tiden.

Skassa


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jun 2005, 23:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg ved ikke lige hvor meget benzinen kan nå at blive varmet op... og kan ikke lige få øje på at det skulle være et problem af en højere grad. men hvis du vil lave det med et t stykke så skal den retur til tanken du har være stor nok til at der ikke på nogen måde kan dannes tryk på retur siden af din fuelrail. jeg har 10 mm kobberrør både som fremløb og returløb fra tanken og det virker ret godt

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team