Havneren skrev:
Wolf 3D praler jo at WIDEBAND sensor lige som andre anlæg også gør (Tec f.eks.) - I virkeligheden er det bare en alt for dyr smalbåndssonde
V/h Christian
Den måde man bruger sensoren på gør bare at man i CPUen konverterer et 0-1volts signal til en AFR værdi.
Man ved konkret at 0,51v er AFR14,7 og så laver man en tilnærmelse derudfra.
MS har haft denne feature i lang tid, og viser faktisk en "formodet" AFR værdi udfra NB sensorens output. Denne formodede værdi afviger ret så meget fra den relle værdi.
Jeg har sammenlignet den formodede AFR med den reelle(via LM-1) og der er op til 1-2 AFR point tilforskel fra den reelle.
Det kan IMO ikke kaldes en WB sensor, blot fordi man tilpasser skalaen.
Hvis speedometeret på bilen så ligesådan ud i skalaopbygningen vil det være noget i denne retning:
0-20-50-90-98-99-100-101-102-120-150-190-250
Med den skala vil det være pissenemt at køre 100 præcist. Som NB sensoren har pissenemt ved at ramme AFR14,7.
Men det er langt mere problemfyldt at køre 70km/t, præcist som det er langt mere problemfyldt at ramme AFR12,2 med en NB sonde.
Og det bliver ikke nemmere af at man _kalder_ den for WB....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!