Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 17:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem

Mandag D. 1aug kl 19.30 er der stiftene genneralforsamling i Fuglebjerg hallen..

Vi er nogle fra Næstved, Slagelse og Fuglebjerg der vil tag kampen op mod politikerne...
Grunden til at vi vælger tidspunktet her er at, der for et par weekender siden var 5 ulykker med unge indblandet på EN weekend.. bare for at vælge et eks. så vi synes det er rimelig relevant at vi for lavet en bane så vi kan gøre vejene lidt mere sikre at færdes på.. .. og så er man så småt begyndt at snakke om, om det måske var en idé at lave en bane til de unge her ovre.. til at hjælpe os har vi allieret os med Flemming Jay, måske bedre kendt som ham der arrangere DHB. Han ved hvad der skal til for at få sådan nogle ting på benene, og har også en masse gode kontakter.. formålet med genneralforsamlingen er at få MANGE underskrifter, det er en kæmpe hjælp hvis vi kan vise bare 500 underskrifter. og så er det at få politikerne til at åbne øjnene for os.. de skal se hvor mange unge det egentlig drejer sig om der er for, at der skal laves en bane så det kan blive legalt at køre ræs.
For at støtte os vil, Flemming jay DHB arrangør, Martin Jensen DTC køre, Dansk Metal, indtil videre være til stede i hallen.. til at dække det vil være, TV2 øst og Sjællands-tidende..

Jeg håber rigtig meget på at se rigtig mange mennesker den dag.. for det er vel i vores alles interesse at vi kan få lavet en bane, og få ræs gjort til en legal sport li som alt andet..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Jeg kan godt forstå at dem der går op i quartermile race ønsker nogle ordnede forhold. Jeg jeg forstår bare ikke hvorfor der så deltager i de race der bliver arrangeret - altså dragrace. Der må da vel være en eller anden klasse de kan deltage i.

Desuden tror jeg det bliver mere end svært at få gennemført projektet med en bane.

Jeg kører selv rallycross og kommer i den forbindelse en del på de danske rallycrossbaner. Og jeg ved herfra hvor svært de har det. Når der køres under DASU regi, så skal der opfyldes en hel række punkter vedr. forsikringer, miljøhensyn (affaldsdepoter, støj og støv osv.), sammaritter og en masse andre ting.

Blot for at køre en alm. træningsaften kræves de fx.t at der skal tages stikprøve kontrol for at se at bilerne ikke støjer for meget.

Disse ting vil i jo også skulle kunne håndtere hvis/når i får jeres bane.

Så det lyder måske lidt kynisk (men ment reelt), når jeg siger, at hvis i vil ud og køre stærk i nogle biler, og under ordnede forhold (som i jo selv efterlyser) - så meld jer ind i en DASU klub og kør under deres regler. Det kan enten være noget klubrally, rallycross, asfaltløb eller folkerace.

Titel:
Junior Medlem

hej jacob
ja det nemmeste ville være at bygynde at køre i en klasse hvor der er baner, og gøre det under DASU..

og som du selv nævner det er dasu ikke nemme at danse med ang.alle de regler...
men der er andre veje end kun gennem DASU og DMU.....

nu drejer det her sig kun om at få en bane hvor man så kan implementere DASU eller DMU..

men igen det er banen det drejer sig om, og ja det er svært.
men nærlæser man færselsloven (lov nr.292 af 28.april 2000)
som indbefatter AFHOLDELSE AF MOTORLØB PÅ BANE..
så er det ikke svært det eneste der drejer sig om er politisk støtte..
og den kan man få ved at der er nogle der bakker op om sådanne tiltag..

og nu drejer det sig jo ikke om at man bare skal køre stærkt.. men hvem der kommer først... det må du jo selv kende til

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby
skovbamsen skrev:
hej jacob
ja det nemmeste ville være at bygynde at køre i en klasse hvor der er baner, og gøre det under DASU..

og som du selv nævner det er dasu ikke nemme at danse med ang.alle de regler...
men der er andre veje end kun gennem DASU og DMU.....

nu drejer det her sig kun om at få en bane hvor man så kan implementere DASU eller DMU..

men igen det er banen det drejer sig om, og ja det er svært.
men nærlæser man færselsloven (lov nr.292 af 28.april 2000)
som indbefatter AFHOLDELSE AF MOTORLØB PÅ BANE..
så er det ikke svært det eneste der drejer sig om er politisk støtte..
og den kan man få ved at der er nogle der bakker op om sådanne tiltag..

og nu drejer det sig jo ikke om at man bare skal køre stærkt.. men hvem der kommer først... det må du jo selv kende til

At det er DASU´s skyld at det er svært at komme til at køre motorløb er jeg ikke enig i. De har jo også nogle forpligtigelser ud af til - nemlig myndighederne. Det er jo ikke DASU der fx siger at en racerbil ikke må støje mere end 100db - det er jo noget myndighederne har påbudt DASU som moderorgan af overholde.

Ligeledes vil myndighederne jo også stille jer overfor de samme krav som det stiller DASU og DMU. Jeg kunne da sagtens forstille mig at i vil blive påbudt at holde samme lydkontroller som DASU-klubber skal.
Dermed vil i også blive nødt til at skulle ud og invistere i en godkendt lydmåler (lige som DASU-klubber har gjort), og sådan en er ikke billig.

Sådan er der mange ting at tage hensyn til (og mange af dem er i sikkert også klar over).

Titel:
Moderator

Jakob Hansen skrev:
[
Dermed vil i også blive nødt til at skulle ud og invistere i en godkendt lydmåler (lige som DASU-klubber har gjort), og sådan en er ikke billig.).

Ja, det skulle fandeme ikke undre mig om der stilles krav til en særlig godkendt lydmåler. Hvis det er tilfældet, så har kravstilleren lige demonstreret at man ved stort set intet om støjmåling, og man blot bruger et dyrt instrument som politisk vægtstang. Dybt useriøst.

Et billigt måleinstrument, og en lommeregner, så kommer man præcist ligeså langt. (medmindre man har tænkt sig at udføre støjmålingen efter meget specielle forskrifter, så er et billigt instrument fuldt på højde med den meget dyre, grundet fejlkilder i målemetoderne!)

Det pis med at man lige måler nogle meter bag bilen er værdiløst, og meget afhængigt af omgivelserne. Faktisk så værdiløst at man ligeså godt kunne droppe dB skalaen, og indføre en "kvajebajerskala", og vedtage at over 5,2 kvajebajere så larmer det for meget.

Hvis man leger lidt med disse fine dyre måleinstumenter, så vil man lynhyrtigt se at støj reflekterer på forskellige flader, og feks vil samme bil levere 3 forskellige støjniveauer på 3 forskellige underlag. DERTIL kommer at målingerne ikke fratrækker baggrundsstøjen. Så omgivelserne,vinkelen og personen bag måleinstumentet kan nemt gøre afgørende forskel på målingen.
Netop pga dette har bilfabrikkerne kørt race i bla DTM med biler der støjer langt mere end tilladt, men da målemetoden er opgivet har man simpelthen designet halerøret med et lille knæk opad, og vupti så "støjer" bilen på instrumentet mindre end før, trods det reelle niveau er alt alt for højt. Så hvad er det værd??

Faktisk kan man med rette sige at disse meget avancerede måleinstrumenter kræver ret velkvalificeret personale hvis det skal være noget værd.

For 1200dkr kommer man ekstremt langt med lydmålegrej til vores brug!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
der kommer nok ikke en bane i morgen, hvis mand tror det er mand godt naiv, men det her er den "rigtige" måde at gøre det på aka samme måde som f.eks greenpease osv. Måska den bane kunne opstå i samarbejde med dasu hvis de fik øjnene op for at der er så mange interr. og ellers fik fingeren ud af r.... De har længe nu snakket om en nyt reglement der skulle gøre det muligt for de lokale klubber at arrangere gaderæs helst hver weekend, men hvad blir det til? vi skal da ha en bane på den "rigtige" side af broen...

men jeg savner lidet initiativ til et burnout område ved de her baner? ved godt at mange ikke regner det for en skid, men der er også mange der interr. sig for det, og det virker til at der blir flere og flere...

www.slavteren.tk

Titel:
Junior Medlem

Slavteren skrev:
men jeg savner lidet initiativ til et burnout område ved de her baner? ved godt at mange ikke regner det for en skid, men der er også mange der interr. sig for det, og det virker til at der blir flere og flere...

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... G_ID=57274

nu er det en af dem fra smokecity.. som har skrevet dette på bilgalleri så!! mon ikke at der vil være en brænderplads der også..

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
nu har jeg været med til næsten alt for og lovliggører 402
underskrift indsamling på folketinget
via dasu med møder og andet
i de siste 5 år har jeg arbejdet med det og kender til alle raler inden for dasu

vi har været på kti i 3 gange på 3 år
og afholt et race i køge på 402 meter

og jeg giver ikke op selv om det er en mur vi støder op i mod vær gang

det avrer mig så meget at jeg ikke kan komme i morgen
skal flytte for en god vindene

men elles havde jeg også været der

og nå alt kommer til alt har jeg en rimlig stor affaring med at lovliggører street race
så vis nogle vil havde hjælp eller på anden måde må i meget gærne kontagte mig

men 402 tro jeg godt nok bliver svært under dasu rasi for så skal man havde det dobelte i bremse længte alså 804 meter i alt 1206 meter og det er alså en meget lang bane

men der ligger to omrøder pt på sjæland man kan lave banen

i roskilde og inde ved langeline et sted ( kan ikke lige huske hvad det heder )

og ja der kan man lægge en bane for de 2 stykke jord er til støj
som faktisk er det støste problem

men der er så mange ting der spiller ind så det vilde tage mig en kri og skrive

men håber i for en meget stor opbagning
og vis i vil havde hjælp så siger i bare til

hilsen lada thomas

Titel:
Det største problem er nok at politikkerne skal fatte at streetracing ikke er et problem der går væk af sig selv. Hvis de vil ha det væk fra gaderne så må de jo hjælpe med en bane i stedet. Ren logik for de fleste, men åbenbart ikke hvis man arbejder på Christiansborg?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
TazZ skrev:
Ren logik for de fleste, men åbenbart ikke hvis man arbejder på Christiansborg?

Nu er der jo generelt ikke voldsomt meget logik under taget, på den kolos du nævner :shock: :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time