Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 14:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2005, 17:04 
Juel skrev:
RSV skrev:
til juel sænk din komp ellers skal du ud og lede efter en ny motor, 10-1 i komp og ca o.85bar tryk for at hente 200hk for at det skal kunne lade sig gøre skal du på 110 oktan i benzin


Det er jeg ikke interesseret i, jeg vil bare ha ud af den hvad jeg kan få med std motor, mon ikke man kan hive en en 150hk ud af den...

Er det btw ikke nemmere og billigere med vandinsprøjtning istadet for en IC ?


150 hk... Jo jo - MEGET nemt! Vælg en turbo efter hvor mange hk du leder efter. Men stadig væk... En GTI kører jo med 10:1 i komp. Det er nok liiige i overkanten. Dog vil jeg mene det kan lade sig gøre hvis du kun skal lade 0,3 bar og så have 150hk.

V/h Christian


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2005, 20:26 
efter hvad jeg (rsv) kan regne ud skal man bruge 120 oktan........... dette er sandsynligvis ikke sandt. slet ikke hvis motoren laves til at køre både høj komp. og forholdsvis højt ladetryk. der er masser af andre ting der spiller ind i det her. MVH. søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2005, 20:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Juel skrev:
[quoEr det btw ikke nemmere og billigere med vandinsprøjtning istadet for en IC ?



joda, meget nemmere. Det er derfor der er så mange der kører med vandindsprøjtning.....???!?!

Vil næsten tro at for hver gang der kører 1000 biler med tryk, så har ikke engang 1(een!) af dem vandindsprøjtning.

Har du gjort dig nogen som helst tanke om hvad der skal til for at lave vandindsprøjtning?
(der vel at mærke har en chance for en virkning)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2005, 01:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
havnerenn skrev:
150 hk... Jo jo - MEGET nemt! Vælg en turbo efter hvor mange hk du leder efter. Men stadig væk... En GTI kører jo med 10:1 i komp. Det er nok liiige i overkanten. Dog vil jeg mene det kan lade sig gøre hvis du kun skal lade 0,3 bar og så have 150hk.
V/h Christian

Kompressoren er købt, den kan levere nok tryk, ingen problemer der, er 0,4bar ikke grænsen hvis jeg ikke ændre noget på motoren mht komp forhold ?
Benzinen skal jeg nok styre intet problem der..

Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2005, 01:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
HenrikGM skrev:
Har du gjort dig nogen som helst tanke om hvad der skal til for at lave vandindsprøjtning?
(der vel at mærke har en chance for en virkning)


Tjaa har gikturbo ikke nogle til en 1500kr ?? det var mere for at være fri for bøvl med montering af IC og alle de forpulede rør :?

Mit første problem lige nu som jeg ser det, er at finde noget der kan passe på det gasspjæld, det er jo ikke rundt men ovaltkegleformet :(

Skulle du for øvrigt ikke sælge mig sådan en føler som du solgte til Brian ?? du svarede aldrig tilbage på den sidste mail jeg sendte dig.. :(

Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2005, 01:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Juel skrev:
Tjaa har gikturbo ikke nogle til en 1500kr ?? det var mere for at være fri for bøvl med montering af IC og alle de forpulede rør :?
Den løsning vil du fortryde i længden, det er 100% sikkert.. De rør kan laves "orange", for INGEN penge..

juel skrev:
Mit første problem lige nu som jeg ser det, er at finde noget der kan passe på det gasspjæld, det er jo ikke rundt men ovaltkegleformet :(
Flangen er det mindste problem at lave. Med det grej, de har på et almindeligt maskinværtsted, er det forholdsvist nemt.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2005, 01:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Juel skrev:
Tjaa har gikturbo ikke nogle til en 1500kr ?? det var mere for at være fri for bøvl med montering af IC og alle de forpulede rør :?
Den løsning vil du fortryde i længden, det er 100% sikkert.. De rør kan laves "orange", for INGEN penge...


Jamen smid da endeligt en mail om sted, jeg får jo brug for det :D

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
juel skrev:
Mit første problem lige nu som jeg ser det, er at finde noget der kan passe på det gasspjæld, det er jo ikke rundt men ovaltkegleformet :(
Flangen er det mindste problem at lave. Med det grej, de har på et almindeligt maskinværtsted, er det forholdsvist nemt.


Jamen der skal vel noget gummiflange på, så der kan komme noget rustfrit rør på den..

Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2005, 01:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Juel skrev:
Jamen smid da endeligt en mail om sted, jeg får jo brug for det :D

Lokation Skagen - Min makker fik lavet hans trykrør for en hund (100 Kr.)!

juel skrev:
Jamen der skal vel noget gummiflange på, så der kan komme noget rustfrit rør på den..


Tag lige et billede.. Enten laver man en slange overgang/tilslutning..
Ellers ville jeg vælge at lave en stål flange, og tilpasse den.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2005, 01:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Juel skrev:
Jamen smid da endeligt en mail om sted, jeg får jo brug for det :D

Lokation Skagen - Min makker fik lavet hans trykrør for en hund (100 Kr.)!

juel skrev:
Jamen der skal vel noget gummiflange på, så der kan komme noget rustfrit rør på den..


Tag lige et billede.. Enten laver man en slange overgang/tilslutning..
Ellers ville jeg vælge at lave en stål flange, og tilpasse den.


Damn det var billigt !!! røv man bor på djævleøen.. :x

Det er sådan et gasspjæld her:

Billede

Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2005, 08:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Juel skrev:
havnerenn skrev:
150 hk... Jo jo - MEGET nemt! Vælg en turbo efter hvor mange hk du leder efter. Men stadig væk... En GTI kører jo med 10:1 i komp. Det er nok liiige i overkanten. Dog vil jeg mene det kan lade sig gøre hvis du kun skal lade 0,3 bar og så have 150hk.
V/h Christian

Kompressoren er købt, den kan levere nok tryk, ingen problemer der, er 0,4bar ikke grænsen hvis jeg ikke ændre noget på motoren mht komp forhold ?
Benzinen skal jeg nok styre intet problem der..

Mvh
Morten


Jeg aner ikke hvad meget du kan lade ved 10:1 Det skal komme an på en prøve. Nu er kompressionsforholdet jo heller ikke det eneste der spiller ind. Men det 0,3 - 0,4 vil helt afgjort ikke være noget problem. Oppe omkring 0,8 og der efter vil den måske begynde med noget tændingsbanken der kan blive svær at slippe af med igen, men det er ret gætteri.

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team