Hej alle sammen!
Nu har jeg efterhånden gået og kigget længe nok på min øjesten, og fået konstateret at jeg nok ikke selv har tid til selv at få den ud og køre igen.
Bilen er en xr3i fra 1984 og der er påført konstruktive ændringer i reg. attesten da bilen blev synet sidste gang med turbo.
Den har kørt ca 3år siden den blev total istandsat hvor hele overfrakken på nær taget og førerdøren blev skiftet, der blev også skiftet vanger og travers, alt rust blev lavet og blev derefter dobbeltbehandlet med dinitrol.
Sidenhen er der dog kommet lidt rust hist og her, blandt andet i taget ved hængslerne som der jo gør, desværre.
Den blev totalskadet i okt. '04 grundet møde med en forankørende og da den blev takseret til små 30 tusind valgte taksatoren at totalskade den.
Der er slået en lille fold i vangen foran og forskærmen skal derfor også skiftes samt et repstykke i køleropsætningen og en ny kofanger plus det løse, ifølge en kammi som er pladeværkfører på ford skulle det kunne lade sig gøre at trække den ud på plads.
Den styrer egentlig fint, hvilket siger mig et eller andet om at den ikke er mere skæv end som sådan.
Motor og gearkasse bør skiftes da motoren har kørt ca 340.000 og gearkassen er fra en 1,3, turbomotoren jeg kørte med er solgt for længe siden sammen med gearkassen.
Der sidder en vanvittig flot kabine i hvor der blandt andet er skiftet puder i forsæderne og instrumentbordet er skiftet til en model uden revner, der er dog et par små mærker i, ligeledes sidder der et godt soltag i da det oprindelige var plumråddent.
Projektet kostede mig ca 60.000 kr at lave for de her 3 år siden da vi gik ret meget i detaljer og jeg regnede med at have den i mange år, men sådan gik det desværre ikke.
Bilen er jo som sagt totalskadet pga. fronten og er derfor et genopbygger projekt hvor der skal betales afgift, men den skulle efter sigende ikke være ret stor, har dog ikke undersøgt hvor meget.
Et godt begynderprojekt for en pladelærling eller lignende da man kan få en god bil til en rimelig penge.
smid et bud og skriv hvis der er nogen spørgsmål
svan
S:xr3i mk3 til genopbygning*SOLGT*
Redaktør: Moderatorer
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
S:xr3i mk3 til genopbygning*SOLGT*
- Vedhæftede filer
-
- XR3i instrument 006.jpg (159.96 KiB) Vist 1390 gange
-
- XR3i instrument 014.jpg (139.69 KiB) Vist 1377 gange
-
- XR3i instrument 013.jpg (152.77 KiB) Vist 1383 gange
Senest rettet af svan 12 sep 2005, 10:57, rettet i alt 1 gang.
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
slet ingen som mangler sådan en fin en, evt til reserve dele til et andet projekt, glemte at skrive at benzinpumpen med org. beslag er blev skiftet, desuden er ledningsnettet renoveret med nye stik så alt virker perfekt, og så som tidligere nævnt sidder der jo en meget velholdt kabine i og et godt soltag uden rust.
kunne godt skille den og sælge den i dele, og sikkert også få mere for den, men jeg nænner det ikke, så hellere se den rulle afsted for en slik (i ved hvordan det er)
Jeg forestiller mig højeste bud over 2000
svan
kunne godt skille den og sælge den i dele, og sikkert også få mere for den, men jeg nænner det ikke, så hellere se den rulle afsted for en slik (i ved hvordan det er)
Jeg forestiller mig højeste bud over 2000
svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt: