Hvis de skal have lavet sig en ny intercooler til deres traktorer, så skal de sørge for at tænke sig rigtig godt om, hvad angår udformningen af endetankene. Har set en del ic'er på traktorer hvor det er lavet med en helt firkantet ende tank, hvor studsen ofte er svejset vinkelret på. Der er ALT for dårligt flow i sådan en ic, og det er hårdt for turbo'en når der bliver for stor modstand. Især hvis de er så langt fremme i skoene at de kører med portede topstykker er det jo dumt at sætte en "prop" i systemet i form af en dårlig ic... Idéelt set skulle man kunne have samme ladetryk før og efter ic...
Jeg er også selv traktortrækker og skal nok have lavet en ic her over vinteren, og jeg tror nok jeg vil gå lidt på kompromis med element-størrelsen og så sørge for at få mine endetanke udformet så optimalt som muligt.
Men Jesper (JBCoolers) har de elementer der skal til når man snakker 4-5 bars ladetryk. De er peprede, men det kan han sikkert selv fortælle mere om...
