Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 00:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
corrado vr6 skrev:
www.jbcoolers.dk

hvis det er dig der har lavet dem så ser det sku godt ud. Hvad f.eks med de små "lameller"mellem selve "rørene" altså de små bølgede der, hvor har du dem far ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
hvis du vil købe et løst element.. så kan du bare dende en mail..

!!! Ny Msn adresse!!!

Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser

Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Hvor tykke elementer kan du skaffe har et par kammerater der kører traktor træk der har snakket om at de vil have en dybere ic for at kunne trykke mere luft igennem -kan de holde til at bruge på en diesel? trykket er 4kg i år og det bliver ikke mindre.
Lige en rose mere for det arbejde du har på din side -fedt håndværk

Senior Medlem

Hvor tykke elementer kan du skaffe har et par kammerater der kører traktor træk der har snakket om at de vil have en dybere ic for at kunne trykke mere luft igennem -kan de holde til at bruge på en diesel? trykket er 4kg i år og det bliver ikke mindre.
Lige en rose mere for det arbejde du har på din side -fedt håndværk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Hvis de skal have lavet sig en ny intercooler til deres traktorer, så skal de sørge for at tænke sig rigtig godt om, hvad angår udformningen af endetankene. Har set en del ic'er på traktorer hvor det er lavet med en helt firkantet ende tank, hvor studsen ofte er svejset vinkelret på. Der er ALT for dårligt flow i sådan en ic, og det er hårdt for turbo'en når der bliver for stor modstand. Især hvis de er så langt fremme i skoene at de kører med portede topstykker er det jo dumt at sætte en "prop" i systemet i form af en dårlig ic... Idéelt set skulle man kunne have samme ladetryk før og efter ic...

Jeg er også selv traktortrækker og skal nok have lavet en ic her over vinteren, og jeg tror nok jeg vil gå lidt på kompromis med element-størrelsen og så sørge for at få mine endetanke udformet så optimalt som muligt.

Men Jesper (JBCoolers) har de elementer der skal til når man snakker 4-5 bars ladetryk. De er peprede, men det kan han sikkert selv fortælle mere om... :D

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
De normale elementer holder til 3-4bar.. de tykkeste er 62mm , men kan sættes op af hinanden med 1cm luft..
Dem til over 4bar holder til max 20bar og fåes fra ca 65mm - 200mm i tykkelsen.. de kan også sættes op af hinanden med ca 1cm luft i mellem..

!!! Ny Msn adresse!!!

Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser

Titel:
Senior Medlem

Bare rolig vukshady der bliver ikke lavet svejsevinkler i rørføringen, det her har været en dm traktor siden dm i egtved -tror det var 02.
Det er den sidste 4 jeg ved der høster medaljer.. 4,5l ,4cyl ,4bar ,415mm2 diesel og hurtig regulator -ikke portet men brænder rent -løsning??? -mere diesel???

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
uno skrev:
Bare rolig wukshady der bliver ikke lavet svejsevinkler i rørføringen, det her har været en dm traktor siden dm i egtved

Nå ja, godt ord igen... 8)
Det var nu heller ikke fordi jeg regnede med at i lavede den slags. Det var mere omkring endetankene på ic'en, og var bare ment som et godt råd... :wink: :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time