Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 11:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 sep 2005, 07:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
jeg fik lige at vide igår at dtc bilerne køre på ganske almindelig 95 oktan. hvordan pokker får de 260-280hk ud af en 2,0L motor med standart komponenter til at yde alle de hk på 95oktan. jeg har forstået reglerne sådan at de ikke må røre motoren indvendig af betydning.. altså std stempler, krumtap,plejlstænger og kompression.. men de må hive flere omdr ud af den. altså ca 9000 omdr på en fire cylindret motor. men det lyder stadig fantastisk.

jeg ved godt de har dyre motorstyringer med data log og alt man kan købe for penge. men alligevel. :?: :?: :?:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2005, 08:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
http://www.dtc-net.dk/default.asp?id=2820
http://www.dtc-net.dk/default.asp?id=2825

Det skulle vist besvare nogle af spørgsmålene...

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2005, 09:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
tak.. nu følger jeg ikke med i DTC. men der var lige en der påstod nogle ting. og da jeg ikke var sikker i min sag har jeg holdt mig passiv... indtil NU.. hehe. det erstadig godt klaret at de kan få de effekter du af deres motore.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2005, 10:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Jep - det er sgu lidt imponerende.....

Men som du ser, er der ikke nogen ristriktioner på noget udenfor selve motoren. De kører formodentligt med et spjældhus til hver cylinder de fleste af dem. Og da de jo kører med pedalen mod metallet og +6000RPM det meste af tiden, kan knasterne også gøres noget vildere end vi almindelige mennesker kan acceptere.

Jeg tvivler på, at en 260hk, 2liters NA'er er særligt kørbar inde i byen lørdag formiddag.

:wink:

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2005, 10:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
nej det er rigtigt.. men det kan være det var i starten det var at det skulle være en næsten std motor. og derefter er reglerne blevet ændret så de må mere og mere. så mon det ikke ender som DTM gjorde i sin tid. det er for dyrt at holde sådan en dtc bil kørende.

hov forresten jeg brugte lige muligheden til at skrive en mail til ringdjursland. om de ikke kunne lave et åben arrangement som på padborgpark. spændne at se om der kommer et positivt svar :D :D :D

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team