Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 15:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 11:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Intet.. tilsluttede jo kun de følerer via det originale multistik der var behov for. Når det så er er sagt, skal det siges, at på en Uno 1,4 turbo er alt samlet i et stik.

_________________
Vh. Anders


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 11:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
ok, jeg tror sg jeg klipper stikket over og måler ud hvor de lander. Så må jeg jo må måle hvor de andre følere går hen. f.eks. coolant blæser, olie temp. og olietryks måler.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 12:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Det behøver du da ikke. Find et stik der passer, så du ikke ødelægger noget. Hvor ledningerne fører hen finder du ud af via et ledningsdiagram.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 13:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
så skulle jeg jo tage det stik fra den gl. styrboksen eller hva, eller hvor finder man sådan et stik. Min gl. ecu er en multipoint fra siemens. ellers ved jeg ikke hvad du mener. Skulle jeg så lode ledningerne på stikket.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 13:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Du kunne se om du kunne finde en billig/defekt styreboks af den originale type, og så modificere stikket ud af den, og lodde dit hjemmelavede pigtail til MS boksen på.

Det var bare det jeg mente ;)

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 13:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
Ok, så har jeg fatte rigitg :). Ja, jeg har jo et par styrebokse liggende, så der er vel ingen problem.

Nu er der sg lys tunnelen, så jeg kan komme igang, det er lige det med hvordan fanen man skal gribe det an. Så er det jo godt der er noget der har prøvet det før mig.

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 18:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Find et lednings diagram over din bil læs det, og find ud af hvilke funktioner den styrer, og om det er nødvendigt med den originale boks for at styre, give signaler til noget andet.
Mange moderne biler er afhænig af signal x fra exu y for at virke optimalt.
At det er en clio er vel rimeligt åbentlyst.
Men en model og årgang, motor kan hjælpe.
Med det kendskab jeg har til franske bilers ledningsnet.
Så er englænderne langt efter mht. mærkelige fejl og dårlige forbindelser, særlig stel samle punkter er et stort problem.
Et meget grumpt eksempel bilen kan ikke køre tomgang.
Fejlen findes efter mange timers fejlsøgning bag kofangeren, i en samling af stelledninger.
Men hvad laver en stelledning til motorstyringen bag kofangeren?
Franskmænd :evil:

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 21:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
Det er en Renault Clio 1.8 16V fra 1992

Motor type C57D

Jeg tror ikke er der er andre sensore som bliver styret af ECUen. det skulle lige være noget ABS og Solonoid valv.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2005, 18:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Thomas - Clio skrev:
Det er en Renault Clio 1.8 16V fra 1992

Motor type C57D

Jeg tror ikke er der er andre sensore som bliver styret af ECUen. det skulle lige være noget ABS og Solonoid valv.


Ingen held jeg kan kun finde en motor der hedder F7p722.
karossecoden har noget med 57.
Til denne motor er der 2 udgaver en med lambda og en uden.
Men begge styringer er lavet af siemens.
Hvis det har interesse kan jeg prøve at lave et scan her i veekenden.
Over diagrammet, og stikket.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2005, 19:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
det må du meget gerne, det er den med lamda


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team