Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 12:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2005, 07:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lav det som dette
http://www.boost-it.dk/Megasquirt/montage%20af%20føler.jpg

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2005, 09:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Det her virker vist bedre :wink:

[img]http://www.boost-it.dk/Megasquirt/montage%20af%20føler.jpg[/img]

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2005, 10:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
ok det vil sige at efter de 60 grader, kommer der 10 grader hen til TDC og i alt er det jo 70 grader.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2005, 17:04 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 apr 2004, 22:16
Indlæg: 17
Geografisk sted: Ringsted
Thomas - Clio skrev:
ok det vil sige at efter de 60 grader, kommer der 10 grader hen til TDC og i alt er det jo 70 grader.


Hvor får du 10 grader fra?
For mig at se er der 60 + 30, i alt 90 grader på det billede.

_________________
MVH
Steen Juel Stæhr


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2005, 17:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Thomas - Clio skrev:
ok det vil sige at efter de 60 grader, kommer der 10 grader hen til TDC og i alt er det jo 70 grader.


Ja selvom billedet er lidt forvrænget, så er det korrekt.
De 10 grader bruges ved starter omdrejninger aka trigger return.
Og de 70 grader bruges til trigger angle.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2005, 18:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
For at gøre det nemt for folk plejer jeg at bilde dem ind at man laver en skive med 60grader tand,120grader hul,60grader tang, og 120grader hul.

Så placerer man en sensor på et egent sted på motoren, så den har ca. 0.8mm til tanden.

Derefter drejer man krumptappen i TDC. PLacerer så tandhjulet således at når motoren drejer vil den gøre ud af sensoren.

Altså; Sensoren "ser" tanden 60grader før top, og tanden "forsvinder" direkte i top igen.

Nogen vil så gerne tænde en smule før, feks 10grader, men så drejer man bare det hele lidt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2005, 19:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 15 okt 2004, 19:25
Indlæg: 50
Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
HenrikGM skrev:
For at gøre det nemt for folk plejer jeg at bilde dem ind at man laver en skive med 60grader tand,120grader hul,60grader tang, og 120grader hul.

Så placerer man en sensor på et egent sted på motoren, så den har ca. 0.8mm til tanden.

Derefter drejer man krumptappen i TDC. PLacerer så tandhjulet således at når motoren drejer vil den gøre ud af sensoren.

Altså; Sensoren "ser" tanden 60grader før top, og tanden "forsvinder" direkte i top igen.

Nogen vil så gerne tænde en smule før, feks 10grader, men så drejer man bare det hele lidt.


Altså sådan?: Billede

- Neser

_________________
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2005, 19:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nja, på din tegning kan man ikke se hvor du placerer sensoren, men sidder sensoren i TDC, så virker det.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2005, 22:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 15 okt 2004, 19:25
Indlæg: 50
Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
HenrikGM skrev:
Nja, på din tegning kan man ikke se hvor du placerer sensoren, men sidder sensoren i TDC, så virker det.


Ja, den er ikke tegnet på, men det var tanken med det.

- Neser

_________________
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2005, 11:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jul 2003, 16:15
Indlæg: 183
Så er jeg med nu.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team