Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 14:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har en kammarat, som mangler:
- Sportssæder,
- Sportsrat
- Evt 13/14x5,5" fælge med dæk
til sin 1991 Peugeot 205.

Er der nogle af jer der er ved at brænde inde med sådanne sager (hans Peugeot er lidt "standard" at se på i sin nuværende stand , så hvis nogen kunne hjælpe med lidt dele...)?

Mvh Casper Frimodt og Pelle (kammaratens P.got) :-):-):-)

PS. han har forresten et sæt 15" alu med 185/55 dæk på, begge dele er 2 mdr gamle og har kørt omkring 300km (fejlkøb), som han vil sælge for lidt over 3000 kr... Nogen interesserede?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Jeg har et sæt 14" alufælge med helt nye Eagle F1 dæk som jeg gerne vil af med!

Hvis din kammi's alufælge er de originale 15" peugeot speedline kan de muligvis indgå i en handel.

Måske endda jeg kan finde et sportsrat frem til ham også!
Kan ses i Veksø Sjælland (mellem ballerup og stenløse).
/J.

OK det lyder godt. Lad mig lige høre:
- er det originale 14" alufælge, og fra hvilken model?
- hvor store er dækkene?
- hvor mange ridser har fælgene, og er de skæve?
- og hvad skal sådan et par hjul ca. koste?
Det lyder også godtd med rattet, har du en ca. pris?

Og de 15"(x6") han har, er nogle han købte i Bildillen for et par mdr siden (så man kan vel næppe kalde dem originale), jeg ved ikke lige hvad mærket hedder...

Mvh Casper Frimodt :-)

Det er ikke originale fælge, du kan se dem her http://jonch.com/daek.html, jeg har selv kørt med dem på en 205'er så jeg ved de passer på. Dækkene er 185/60/14. Der er enkelte små ridser i fælgene der givetvis kan poleres væk og en enkelt ridse der ikke kan poleres væk og de er ikke skæve.

De koster 3500,- og jeg smider rattet med i handlen i givet fald, det er ikke så pænt men kan fixes med lidt sværte og måske læderlak.

Kom evt. og kig på stumperne!
/J.

Fælgene ser jo fine ud, men jeg tror desværre ikke er så aktuelle, da dækkene er lige store nok (hans 15", 185/55 skrabede noget på, og 14" 185/60 er jo kun knap 4mm mindre i radius), og desuden snakkede han noget om at ville give omkring 1-2000 kr for et sæt hjul, så det er nok ikke noget:-/ (Jeg skal dog nok lige høre ham...)

Men hva med rattet, hvad skal det koste, og har du også et billede på det?:-)

CF

Han må have sænket bilen voldsomt hvis den dækmontering skraber på ?
Han kan få rattet gratis hvis han køber fælgene for 2000,- og dækkene for 1500.... ;-);-)

/J

Hihi ja den er jeg med på :-D, men den skraber nu altså på, selvom den ikke er sænket (fjedre + støddæmpere er dog helt sad - og derfor lidt bløde), så jeg tror ikke at fælgene er noget.
Men lad os nu høre lidt om rattet (og du skulle vel ikke også ligge inde med et par GTI-sæder eller lign vel?)

CF

OK, jeg skal prøve og se om jeg kan få tid til at tage et billede af rattet iaften - mine sæder sidder i mine biler og der tror jeg de bliver siddende!!:-P
/J.

Det var det der rat... :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time