Volvo tryk karburator -omdysning

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Tobias

Volvo tryk karburator -omdysning

#1 Indlæg af Tobias »

hvem tager sig af sådan noget?? den skal dyses ned til en 1200..
til mit kadett projekt..

mvh tobias
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Jeg vil mene at karburatoren er alt for stor, selvom den har variabel venturi, de sidder jo på biler fra 2- 2,3l, og har en gasspjælds størrelse på 1,75"
En Su karb fra en 1275 ccm Mini vilde være bedre egnet, men der er stadig dyse og nål problemet.
En indsprøjtning er langt mere fleksibel, og er på sigt mere økønomisk.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
tobias

#3 Indlæg af tobias »

det er fordi den skal bruges til et turbo projekt..så er det bedst med en trykkarburator..

mvh tobias
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

tobias skrev:det er fordi den skal bruges til et turbo projekt..så er det bedst med en trykkarburator..

mvh tobias

Lad mig stille et sprørgmål hvad er forskellen på en tryk karburator, og en suge karburator, ud over forskellen på dysestørrelserne.
Faktisk kun at svømmerhusets udluftning er koblet til røret fra turboen, således at der er et konstant tryk i karburatoren., og dermed ens trykfald over dysen uanset tryk.
Den eneste forskel på en suge karb og en trykkarb til en volvo er nålens slibning, og dysestørrelsen,
Hvis du monterer en karburator der er beregnet til en 2,3 l motor på en 1,2 l så ber du bare om alverdens kørbarheds problemer, ved alm kørsel.
Læs moment tab.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

Morten VJ skrev:
tobias skrev:det er fordi den skal bruges til et turbo projekt..så er det bedst med en trykkarburator..

mvh tobias

Lad mig stille et sprørgmål hvad er forskellen på en tryk karburator, og en suge karburator, ud over forskellen på dysestørrelserne.
Faktisk kun at svømmerhusets udluftning er koblet til røret fra turboen, således at der er et konstant tryk i karburatoren., og dermed ens trykfald over dysen uanset tryk.
Den eneste forskel på en suge karb og en trykkarb til en volvo er nålens slibning, og dysestørrelsen,
Hvis du monterer en karburator der er beregnet til en 2,3 l motor på en 1,2 l så ber du bare om alverdens kørbarheds problemer, ved alm kørsel.
Læs moment tab.

MVH

Morten


..hehe..nemli ja..derfor vil jeg gerne have dysset den ned..har set turbosæt hvor der er brugt Strömberg karburator..(volvo)..så det må je være muligt...

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1846

prøv at se her..han suger godt nok gennem karburatoren..men det har jeg ikke tænkt mig..

er der nogen der har en bedre ide? vil helst undgå indsprøjtning....

mvh tobias
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#6 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Anonymous skrev:er der nogen der har en bedre ide? vil helst undgå indsprøjtning....

mvh tobias


Hvorfor vil du undgå det?
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

Tobias denne karburator er alt for stor til din motor.
Og du vil aldrig i din levetid få den til at virke tilfredsstillende.

Byg din egen om til tryk det er ikke svært.
Se grydesvamps lada projekt her på siden.

Køb et rivalsæt til dyserne Pris ca 500 kr.
Og du behøver kun at hygge dig med hoveddysen, og det tager i bedstefald kun nogle år at finde den rigtige størrelse.

Igen glem den volvo karb medmindre du har en 2 liters motor, du ønsker én ydelse på ca 150 hk ved lavt tryk.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#8 Indlæg af grydesvamp »

find en kaburator fra en renault 4 gtt dene r lavet til en 1,4 litters motor den volvo er alt for stor.. har været på det stadie.. men det er ikke svært at bygge din egen om.. prøv dig lidt frem.. som morten siger skal du kun pille ved den dyse der sidder i det store spjeld den anden er kun til "let kørsel" kom med et par billeder af din kaburator og en forklaring af hvad de forskellige studsser er til så skal jeg nok hjælpe.,..
Fri bane fuld hane! :-)
Tha PAC

#9 Indlæg af Tha PAC »

Den måde kaburatoren er monteret på den kadett, det behøer ikke være en specielt kaburator for at gøre det, da han suger igennem kaburatoren, og det er jo det samme som at sætte den på almindeligt, men hvis du der i mod vil trykke igennem en kaburator, så er du nød til at have en speciel .
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

En karburator før turboen er nok den dårligste løsning der findes.
Og kræver en ombygning af turboen, således at den bliver helt tæt i kompressorhuset.
Og at karburatoren helt sikkert skal have skiftet tomgangs dyser, og have fedet dellast området op.
Det er en forældet teknologi, der umiddelbart ser meget enkel ud.
Men giver flere problemer end den løser.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar