Problemet er løst.
Da jeg ikke kunne vente på en ny(og da slet ikke vil give 12-1300dkr for en blæsermotor der koster max 30dkr at producere, så har jeg sku renoveret den jeg havde istedet.
Kommutator neddrejet, kul rengjorte, skrottet de gamle metalbøsninger og påsat kuglelejer, motorrammen ændret til kuglelejer, og ny teflon aksialskive lavet.
Tryllerylle, 1,5time, og stumper for måske 45dkr senere så var motoren fikset(og er imo bedre end ny!), og knapt 3 timer senere også skiftet, incl pause cola og en fyraftensbajer.
Jeg må snart lære det. Jeg kan ligeså godt bare lave det selv med det samme......
Nu kender jeg procedure, så jeg har snuset alle de defekte blæsere op jeg kunne finde hos venner og bekendte, så renoverer jeg en røvfuld af dem en gang jeg lige har en løs time at brænde af.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!