GT FOUR WRC Dyno maj 2005.
Redaktør: Moderatorer
-
GT FOUR
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 31 dec 2005, 09:27
- Geografisk sted: Sjælland
- Kontakt:
GT FOUR WRC Dyno maj 2005.
Så fik jeg filmet min bil på dyno som den var opbygget i starten af år 2005.
http://www.jorn-petersen.dk/e107/e107_f ... R_0003.wmv
http://www.jorn-petersen.dk/e107/e107_f ... R_0003.wmv
AT VISE FREM FOR AT SIGE
-
Lars Tinglev
Fed bil du har
Hej GT FOUR.
Det var da også på tide man fik nogle tal på din bil og ikke kun de 250hk du tidliger har sagt. Men en rigtig fin dyno og rigtig fede værdiger du her har fået ud af den. Og godt nåtår til jer alle.
Det var da også på tide man fik nogle tal på din bil og ikke kun de 250hk du tidliger har sagt. Men en rigtig fin dyno og rigtig fede værdiger du her har fået ud af den. Og godt nåtår til jer alle.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Der står:
527,7hk
646,9Nm at 6270rpm
max 9000rpm.
Well, something is very rotten here....
Jeg formoder effekten er opgivet så det er den højeste vi her har fat i??
Eftersom der er en tæt sammenhæng mellem moment, omdrejninger og effekt, så må tingene jo passe sammen.
P=M x 2 x pi x n
Den afleverede effekt hvor momentet er højest:
P= 646,9 x 2 x 3,14 x (6270/60)
P=424534,6W
P=424,5KW
P=577,4HK......
Altså leverer bilen 50hk mere end opgivet der hvor momentet er højest.
Something is very rotten here....
Der har vist været en rullefeltsnisse på spil her....
1. Tallene er grebet ud af fri fantasi.
2. Momentet er alt for højt og de 527hk passer( isåfald er momenter "kun" 591Nm)
eller 3. Momentet er godt nok, og ydelsen er istedet 577 HK....
Lad os se en rullefeltsudskrift, for noget er der ihvertfald galt.
527,7hk
646,9Nm at 6270rpm
max 9000rpm.
Well, something is very rotten here....
Jeg formoder effekten er opgivet så det er den højeste vi her har fat i??
Eftersom der er en tæt sammenhæng mellem moment, omdrejninger og effekt, så må tingene jo passe sammen.
P=M x 2 x pi x n
Den afleverede effekt hvor momentet er højest:
P= 646,9 x 2 x 3,14 x (6270/60)
P=424534,6W
P=424,5KW
P=577,4HK......
Altså leverer bilen 50hk mere end opgivet der hvor momentet er højest.
Something is very rotten here....
Der har vist været en rullefeltsnisse på spil her....
1. Tallene er grebet ud af fri fantasi.
2. Momentet er alt for højt og de 527hk passer( isåfald er momenter "kun" 591Nm)
eller 3. Momentet er godt nok, og ydelsen er istedet 577 HK....
Lad os se en rullefeltsudskrift, for noget er der ihvertfald galt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
lqs skrev:tror max hk ligger ved de 6200rpm....tror max moment ligger ved? 1000-1500rpm mindre......? tror tal ser rigtige ud, motoren lyder rigtig godt. er sikkert også stor! men udskrift hade været mere seriøst, og mindre hemmeligt....MVH. søren PS. TOMMY nogen yderlig kommentar?
Well, Hvis dette er rigtigt:
646,9Nm at 6270rpm
Så laver den 577hk lige der.
Men det kan være at omdrejningstallet er forkert.....Det hænger ihvertfald ikke sammen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Ja... Præcis. Noget er helt todset!
Jeg kan heller ikke se meningen med, at opgive max rpm til 9000, hvis effekten ligger allerede ved f.eks. 7000. Det skal være en meget atypisk motor hvis det så skal kunne betale sig at lade den løbe helt op til 9k. og hvorfor så ikke fortsætte til 11k så
Aaaaaaaaa - Nu stopper det!
Jeg kunne godt nok også godt tænke mig at se den rullefelt udskrift. Den må være noget særligt!
V/h Christian
Jeg kan heller ikke se meningen med, at opgive max rpm til 9000, hvis effekten ligger allerede ved f.eks. 7000. Det skal være en meget atypisk motor hvis det så skal kunne betale sig at lade den løbe helt op til 9k. og hvorfor så ikke fortsætte til 11k så
Jeg kunne godt nok også godt tænke mig at se den rullefelt udskrift. Den må være noget særligt!
V/h Christian
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
det er noget særligt! en af, hvis ikke dks kraftigste 4cyl turbomotorer.....helt sikkert også dyreste!
standard turde jeg godt dreje sådan en til 8000. den her er der så alle dyre dele i.... kan ikke se at 9000rpm skulle være noget særligt!
tror endda stadig den laver mange heste der.... prøv at tænke på, hvor let det er at finde det rigtige gear, med sådan en motor. MVH. søren
standard turde jeg godt dreje sådan en til 8000. den her er der så alle dyre dele i.... kan ikke se at 9000rpm skulle være noget særligt!
tror endda stadig den laver mange heste der.... prøv at tænke på, hvor let det er at finde det rigtige gear, med sådan en motor. MVH. søren
