Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 maj 2025, 23:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Overskriften er rettet af Administrator (Jakob). Forsøg på dårlig omtale af virksomheder hører ikke til på PP! jvf. pkt. 2 i bekendtgørelsen under dette forum. Indlægget er bibeholdt da svarene til indlægget taler for sig selv. Ellers slettes sådanne indlæg omgående.

Prislisten på turbodk´s garrett kugleleje turboer er sakset fra H.Daugbjerg´s hjemmeside og eneste forskel er en prisforøgelse se selv

turbodk: http://www.turbodk.dk/web/web95.asp
(se under turbo -> kugleleje turboer)

h.daugbjerg: http://www.scanturbo.dk/
(se under Special-turbo & tuning -> Garrett Ballbearing)

[/b][/i]

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Ja og??

Er det en grund til at skrive ADVARSEL???

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Sådan er der rigtig mange firmaer som gør.
De fleste forhandlere af Scandinavian Car Styling udstyr, linker til en side som SCS har oprettet til det formål.

Jeg er sikker på at de folk der er i markedet til en ny turbo, undersøger priser forskellige steder, ligesom at folk der søger nye fælge gør.

Ingen grund til at oprette ny Advarsels-tråd pga noget der forgår i hele autoudstyrs branchen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Det er turbodk.dk der er billigst med de turboer, da scanturbo´s priser er + moms og turbodk´s priser er med moms.

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Undrer mig de kan skrive, at der ikke ydes nogen form for garanti på en kugleleje-turbo, på turbodk's hjemmeside...
Et nyt produkt, uanset hvad det er, skal leveres med 6 månedes garanti, efterfulgt af 18 månedes reklamtionsret...
Daniel.

Titel:
Moderator

Saab-Daniel skrev:
Undrer mig de kan skrive, at der ikke ydes nogen form for garanti på en kugleleje-turbo, på turbodk's hjemmeside...
Et nyt produkt, uanset hvad det er, skal leveres med 6 månedes garanti, efterfulgt af 18 månedes reklamtionsret...
Daniel.

Det kan de egentligt ikke håndhæve, men folk forstår det bedre på den måde.

Jeg vil tro at 99% af de reklamationer de får ind på turboladere skyldes at folk nosser rundt i det med de turboladere, og får alverdens ting og sager ind i turboen. Svejse perler fra sprøjt, slibe støv, sand, pakningsrester fra flydende pakninger, etc. etc.

De skriver det fordi de er trætte af at høre på folks brok over "den holdt ikke, bu huhu", og det altid viser sig at lejerne har ædt noget, eller at noget har været igennem turboen.

Scanturbo har da sagt direkte til mig, at de nok skal dække HVIS der er tale om en fejl i produktet. De dækker SELVFØLGELIGT IKKE hvis/når det lykkes folk at smadre den selv.

Hvis du kører din nye bil i havnen med vilje så får du nok ikke importøren til at dække den under garanti, vel :-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Regnede også med det var noget i den stil. Naturligvis hæfter de ikke for folks egne dumheder, det er der ingen der gør. Men derfra og så til ikke at give nogen garanti, der er lang vej ;)
I realiteten, så skal virksomheden bevise, at det er køberens egen skyld, de første 6 måneder. Det ligger i loven, at forbrugeren stort set intet kan gøre forkert de første 6 måneder (pånær hjerneblødninger som dem du selv beskriver, Henrik). Derfor er det stadig en lidt forkert ting at sige ;)
Og i øvrigt undrer det mig det kun er i forbindelse med ballbearing-turbo'erne de skriver "ingen garanti"...
Daniel.

Titel:
Kan så fortælle, at der rent faktisk ingen garanti er på Turboladere til eftermontering.. Det gælder både for kugleleje turboer, men også for "Alm" turboladere.. Og da der umiddelbart ingen biler er med standard monteret kuglelejeturboer, tjae, så der ingen garanti på dem overhovedet.. Det samme gælder for turboladere til motorsport brug.. Og det er der faktisk ingen endnu, "udover Saab Daniel" der har beklaget sig over..

Titel:
Jeg kan kun give de varmeste anbefalinger hvad turbo.dk angår. de er profesionelle hele vejen igennem og meget reelle

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Saab-Daniel skrev:
Daniel.

Nu ved jeg ikke, hvor du plejer at handle henne, men som du formulerer det der, sådan er loven ikke i Danmark.
Ordet "garanti" er end ikke nævnt i den danske købelov.

Saab-Daniel skrev:
Det ligger i loven, at forbrugeren stort set intet kan gøre forkert de første 6 måneder

Køber kan SAGTENS gøre noget forkert.
Det er bare sælger, som de første 6 måneder står med bevisbyrden.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time