Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jun 2025, 03:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006, 16:20 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Indlæg: 97
Geografisk sted: Syd Fyn
HenrikGM

jeg har læst at man kan brokoble ledningerne på motorstyringen til dyserne og på den måde fordoble bensin mængden. er det godt eller dårligt jeg er godt klar over at det ikke vil give mig 360 ml men kun 240 med de dyser jeg har. men hvad er min efekt med 240 ml 170 gir 120 Hk og hvordan udregner du det.

Jo en ting til jeg regner med at lave vindtunlen i 5 tommer rør fra gasspjældet. har fået plade hjem ( til flangser ), rør ( til indsugning ), dyser tryk prøvet. mangler motorstyring gasspjæld, og de to føler, tiger hjulet skulle komme på tirsdag.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2006, 16:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Indlæg: 97
Geografisk sted: Syd Fyn
Anonymous skrev:
nej prisen allene gør at dette ikke er vejen

angående det 7 portede topstykke, så er det blevet brugt til race herhjemme


Ja nu tængte jeg på 8 huls. toppen og det er den jeg har hørt om.
i stædet for det 7 og 8 huls top valgte de fleste at køre med en top der hed 12G295 med port huller på 32 mm. og det er det samme jeg har på org er det kun 18 til 23mm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 18:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Indlæg: 97
Geografisk sted: Syd Fyn
Henrik GM
jeg har et spørgsmål ang plenumkammer. hvor stort skal det være i tommer.

jeg har også læst en del på MegaSquirt men skal have det læst et par gange endnu da det ikke er det hele jeg forstår i detalger.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 18:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det mest normale er 1,5* motorvolumen.
Og så må man regne lidt selv.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 18:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Indlæg: 97
Geografisk sted: Syd Fyn
Morten VJ skrev:
Det mest normale er 1,5* motorvolumen.
Og så må man regne lidt selv.

MVH

Morten


vil du sige at 1,5 X 1000 cc. det er jo ikke meget støre end de rør der går ind til indsugningen hvad med 2,5 tomme rør er det for stort. jeg havde regnet med at bygge plenumkammer i 4 tommer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 19:01 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Indlæg: 97
Geografisk sted: Syd Fyn
henrik GM

her er billedet af toppen og af et org top indsugnings hul.

på det første billede er det enn org top og på billede to 11139 tuningstop med indsugnings hul på 36mm.


Vedhæftede filer:
060120_051919.jpg
060120_051919.jpg [ 39.8 KiB | Vist 883 gange ]
Filkommentar: Tunings top
060120_011139.jpg
060120_011139.jpg [ 46.84 KiB | Vist 887 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 19:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Volumen af pleanummet skal være 1.5 gange så stort som motorvolumen.
Dvs at et 4" tommer rør bør være 48,6 cm i længden, baseret på en rørtykkelse på 1,5 mm og jeg har regnet rigtigt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 19:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Indlæg: 97
Geografisk sted: Syd Fyn
Morten VJ skrev:
Volumen af pleanummet skal være 1.5 gange så stort som motorvolumen.
Dvs at et 4" tommer rør bør være 48,6 cm i længden, baseret på en rørtykkelse på 1,5 mm og jeg har regnet rigtigt.

MVH

Morten


det vil sige sig at plenumkammer skal være 1,5 gange støre end motor volumen. ????? hvorda kan det passe med plenumkammer på en 2,0L kun er 4,5 X 9 X 20. jeg havede regnet med 10,2 X 13 X 24 det er hvad jeg har plads til.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 19:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Sådan som jeg forstår det.. 1,5*1000=1500 som er=1,5 liter..

Det vil sige af dit plenumkammer skal rumme 1,5 liter luft..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 19:47 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Indlæg: 97
Geografisk sted: Syd Fyn
det gør jo også at 4" X 48,6 rummer mere end 1,5 L 10,2 X 48,6 gir jo = 495,7 og hvad sker der hvis det er støre en det.

moformuler spørgsmålet hvad sker der ved at man laver en plenumkammer der er støre end det skal være. giver det efekt tab eller er det en fordel.


Senest rettet af cooper mini 22 jan 2006, 20:17, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team