Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 23:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
Martin! skrev:
Ja det er jeg med på, men du skrev det her..

er i klar over hvor overdrevet det lydet et 8 tommer rør X 9,6 tommer rør langt til en 1 L motor. så er jeg fanme glad for at min motor ikke er en 3 L moter da det vil give 24 tommer X 28,8 tommer 60,72 cm X 72,86 der kan der være to børn på 3 år inde i ??????.

Svar:
Og det er jo i tommer.. Men det er lige meget nu, vi lader den ligge her..

ja 24 tommer X 28,8 tommer 60,72 mm X 72,86 mm 60 cm X 72 cm ja okay

ja prøv at forstil dig en V8 motor på 5,7L 48 X 57,6 tommer 121 X 145 cm " WAW " der kan min mini næsten holde inden i.

jeg tør så ikke regne på hvor stort det ville være til færgerne på scanline. det var bare tanken hvis målet havde passet. men det er lige meget jeg ahr forstået udregningen. og gemt udregningen. Morten VJ gav den rigtige

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

HenrikGM

Jeg har fået lavet indsugnings rørne på 36 mm ved indsugningen på topstykket og ved pleanum er de 58 mm og 80 mm lange i tragt form, er det fint nok. der er også lavet så der kan seede to dyser på hver indsugningen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
cooper mini skrev:
Morten VJ skrev:
Jeg vilde under alle omstændigheder ikke gå under et forhold der siger 1-1 på din motor, da topstykket betinger en relativ vild knast, med de porte og ventiler.

MVH

Morten

ville du da anbefale mig at få en mindre knast i. i forhold til min top og knast jeg har en 262 og en 256 sat et par stykker 272 knaster læggende. jeg må da indrømme at min motor kommer med noget af et vildt ryg ved 3800 omd med ladetryk.

Jeg vilde helt klart anbefale den knast der passer til topstykket.
Og det er jo klart som mudder.
Men hvis toppen har maks flow ved 11 mm ventilløft, hvad er ideen så med at sætte en større eller mindre knast i.
Knast og topstykke bestemmer motorens karekter, og resten af komponenterne skal afstemmes der efter.
Generelt kan man sige at en turbo motor kan bygges mindre vild end i NA trim, da trykket opvejer en del.
Men hvis målet er 200 hk pr liter.
Så skal der noget seriøst tænke arbejde til, og det ligger vel uden for dette forums erfaring.

Igen klart som mudder, men jeg forsøger mit bdste.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Junior Medlem

Morten VJ skrev:
cooper mini skrev:
Morten VJ skrev:
Jeg vilde under alle omstændigheder ikke gå under et forhold der siger 1-1 på din motor, da topstykket betinger en relativ vild knast, med de porte og ventiler.

MVH

Morten

Jeg vilde helt klart anbefale den knast der passer til topstykket.
Og det er jo klart som mudder.
Men hvis toppen har maks flow ved 11 mm ventilløft, hvad er ideen så med at sætte en større eller mindre knast i.
Knast og topstykke bestemmer motorens karekter, og resten af komponenterne skal afstemmes der efter.
Generelt kan man sige at en turbo motor kan bygges mindre vild end i NA trim, da trykket opvejer en del.
Men hvis målet er 200 hk pr liter.
Så skal der noget seriøst tænke arbejde til, og det ligger vel uden for dette forums erfaring.

Igen klart som mudder, men jeg forsøger mit bdste.

MVH

Morten

Ang. knast er det 286 graders som der seeder i.

Ang. ligger vel uden for dette forums erfaring. det tror jeg ikke det gør. tror mere det er om vi forstår hinanden og deler det vi ved. jeg har fået meget ud af det link henrik MG sendte og er langt fra færdig. og hvad du har fortalt og hvad andre har fortalt er det ikke umuligt men til gengæld et opnåligt mål. en af grundene til at jeg ikke har skrevet her inde som jeg plejer er at jeg har været på jagt efter stumper og har været i gang med at bygge på projektet og det gav en ny forståelse for hvad det endligt drejer sig om. som så sendte mig i andre tænkebaner for at forbedre efter hvad logiken sage mig. så jeg tror nok jeg når målet en dag men ikke inden for en ugen. men jeg skal nok nå det med jeres hjælp.

jeg fandt da ud af at min kab ikke kunde yde mere end 312ml og at min undstødning var for lille til at det kunde holde på min mini det var årsagen til at mine pakninger sprang ja og så lige det med tændrørne. det er jo derfor jeg prøver noget andet

men du ved godt at når man skal lave noget man ikke ved en pind om. er man nød til at finde ud af en masse for at kunde bygge det.

Titel:
Junior Medlem

Morten VJ

hvad er din holdning til overnævnte.

syntes i er gået døde nu når man endeligt følger jeres råd og vejledning hopper i bare fra ??? syntes det er taveligt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det kan godt være at det er tarveligt, men jeg har ikke tilgang til nettet altid, og hverdage er normalt de døde perioder.
Men ok en ukendt knast med ukendte specifikationer, Med et ligeledes ukendt topstykke.
Hvordan skulde man kunne udtale sig om det??????

Men her er et forsøg.
Hvad giver denne kombination i effekt som sugemotor, og hvad er det endelige effektmål.
Man regner med ca. 10% i effektforøgelse pr 10 kpa. man øger trykket.
Dette er en tommelfingerregel.
Hvad skal motoren bruges til, og hvad er målet.????
Generelt kan man sige at momentet før turboen laver ladetryk, er dårligere end på en sugemotor, derfor kører man med noget mindre ventil overlap på en turbo knast, også kaldet LSA. eller lobeseparation.
Jo større lsa jo mere bundtræk.
Efter min mening skal du op på en effekt på omkring 85 hk. i na trim, Hvis du vil beholde et ladetryk på under 250 kpa..
Og hvilken knast og topstykke kombination på en Mine der giver dette.
Aner jeg simpelthen intet om.

MVH

Morten

Titel:

Geografisk sted: Falster
damn det god grineren det her topic :lol: ...hehe!!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
cooper = ta en slapper.. et godt svar kræver god viden og grundig omtanke.. somme tider er det værd at vente på..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

PaPPaZ Garage Inc. skrev:
damn det god grineren det her topic :lol: ...hehe!!!

Det eneste man kan grine af er netop ovenstående indlæg.
Hvis du mener at det er så morsomt, så må du vel sidde inde med en viden .
Men det er rigtig dårlig humor at komme med såddan en udtalelse, uden at komme med konkrete forslag.

Hvis du referere til trådskaberens manglende tålmodighed, så kan jeg kun give dig ret.
Da han på mange måder ligner en lille forkælet møjunge, som tror at verden drejer omkring ham som centrum.
Og det er ikke måden at opnå en god dialog på.

MVH

Morten

Titel:
Junior Medlem

Ja, okay Morten VJ det vidste jeg ikke.

Effekten som sug med den top jeg kører med og knast, kab. Er 86 HK med en kompra på 7,9 til 1. og har fuld moment ved 2450 omd.
Hvad skal motoren bruges til, og hvad er målet.???? ( at lave så tæt på 250 HK som muligt. Samt et køre race med.)

PaPPaZ Garage Inc. Hvad er det der er så sjovt. ????.

Sitat morten VJ: Hvis du referere til trådskaberens manglende tålmodighed, så kan jeg kun give dig ret.
Da han på mange måder ligner en lille forkælet møjunge, som tror at verden drejer omkring ham som centrum.
Og det er ikke måden at opnå en god dialog på.

Kan jeg kun sige at intet af overnævnte i sitat er korekt.
Jeg har fuldt jeres råd og er i gang med at bygge. Så set fra min side virker det mærkeligt at når man følger jeres råd og læser de atikler som i beder mig om og er ved at opkøbe de stumper jeg skal bruge. Kommer der ikke nogen svar fra jeg. Det er seriøst at jeg valgte at bygge indsprøjt på. Men pt. Mangler jeg to føler og en motorstyring, samt et takt hjul. Som Henrik GM motorstyring. havde givet mig en pris på. Men skulle lige kigge på min kapital for at se om jeg havde råd og jo det var der ved salg af MC. Men nu svare han ikke. Ang. At være en forkælet møg unge. Tja det er nok umuligt da mini forældre døde da jeg var 3 år og det er 30 år siden.

Men noget kan tyde på at, i er høje i munden og har meget lidt handling bag jeres udtagelser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time