Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 maj 2025, 23:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 feb 2006, 21:31 
Offline

Tilmeldt: 10 nov 2004, 05:16
Indlæg: 14
Geografisk sted: Silkeborg
Er der nogen der ved om en top fra en 1,8i 8v passer på en 2,0 8v Vectra A ?? Begge biler er Vectra A.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 01:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
det passer på, men der skulle være noget forskel på kanalerne, så det er vist ikke helt optimalt.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 08:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
De tidlige 1.8 topper i kadett d og e + manta før 86 har andre indsugningskanaler. S topperne har mindre ventiler end e/i. Hvis Du skal øge kompression kan man svejse brændkamrene på 2.0 topperne så de får ren hjerteform istedet for den 2-3 mm fordybning de har men et stort arbejde.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 20:06 
Offline

Tilmeldt: 10 nov 2004, 05:16
Indlæg: 14
Geografisk sted: Silkeborg
Jeg har nogle stempler til tryk, som passer til en 2,0i. Men min vectra er en 1,8i fra 92. Den har monopoint, så manifolden fra en 2,0i passer ikke. Men om en top fra en 1,8i passede på en 2,0i motor. Så ville jeg høre om der var nogle som viste noget om det. Da jeg også har en kompresser.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 22:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
altså du vil bruge en 2,0 blok med andre stempler, eller en 1,8 blok med 2,0 stempler, en 1,8 top og du vil så bruge det originale monopoint? er lidt forvirret nu.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2006, 08:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Det vil ihvertfald give en gevaldig kompressionsænkning med 2.0 stempler sammen med 1.8 krumtap :lol: :lol: De nyere 1.8 topper kan godt bruge multipoint motronic indsug.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team