SNIPER skrev:
Hold nu op drenge..
den er ratet til mellem 200-300hk, ved maks tryk på 1,3, men hvis i mener i er klogere en fabrikanten, så fred være med det

Sniper: jeg har selv sådan en turbo, og jeg kan evt. give dig nogle flere hard facts omkring den turbo hvis du mangler oplysningerne. Et godt sted at starte er med et målebånd og måle lidt på dimensionerne, så vil du se at 300hk er ca. 80 for optimistisk.
Det er en fin turbo, og en fin WG, men den kan ikke lave 300hk uden voldsomt modtryk. Og det bliver ikke bedre om så "fabrikanten"(som ikke leverer disse oplysninger

) opgav den til 400, eller 500hk, så laver den stadigt ikke mere end 220, måske 250 på et optimalt setup.
Vi kan sammenligne med turboen fra en volvo 240Turbo. Den er noget større end denne, og laver stadigt ikke meget over 220hk uden at turboen er langt ude af arbejdsområdet.
Bortset fra at effektopgivelsen er noget overpositiv er det en fin turbo.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!