Grunden til jeg vil skifte er fordi jeg er træt af at finde ud af min motor smadre alting .
Min Højtryksoliepumpe fra burton var total trykket sammen indvendig og revnet fra hinanden flere steder .( 6mdr. gammelt og skal lige nævnes at det er nummer 2 der er på nu ). Så på med en original og så det det. BASTA ....
Om den ikke ku tåle at køre race ved jeg ik. men under start og en del omdrejninger blinkede alt rødt i kabinen og urene så ikke ud til at vise noget der var godt for motoren.. og lyden uha har den stadig i hovedet .. sikke noget..
Da jeg samtidig skiftede krumtap og lejre tog jeg turboen af for at ku få motoren op og ja. få mere plads . der kom tanken om det evt. var utæt/revnet og så, så jeg dette fine billede af en manifold som bestemt ser godt ud..
Har allerede et som er Revnet fra den tidligere turbo og ved ikke hvordan jeg kan sikre mig det der er på nu har det godt da det jo skal varmes op før man kan se det . har da en brændeovn så derind i 30min så er det jo nok rødt .. Men tror ikke det er bestemt godt selvom det i siger lyder lovende ..
Har hørt at det er bedst at alle rør er lige lange og at turboen sidder så tæt på som muligt..
Her bryder FORD alle grænser i mine øjne..
1.rør er alene og ført ned til flangsen. 2og3 rør er sat sammen og kan da kun gi modstand 4.rør er 2gange længere end de andre . så intet er hvad folk siger bedst hvad angår den manifold...
Så hvorfor ikke finde et smart et . men 6000kr. hmm det jo sygt, tror bestemt det kan laves billigere - smiler - så må tiden til det komme