Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 11:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2006, 09:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Hvad med en rs2000 motor det er da en 2,0 men ved ikke hvad den holde til


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2006, 16:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Brochen skrev:
Hvad med en rs2000 motor det er da en 2,0 men ved ikke hvad den holde til
en 16v :? tror nok de skal kikke en ekstra gang til syn.
Den org motor i den RST jeg har købt har kørt de sidste 100,000 km med 1 bar i tryk og den siger stadig som en ny motor 8) .
Den har altid kørt på Mobil 1- 5/50 Olie så kan kun anbefales.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2006, 07:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Anders Pedersen skrev:
møffe skrev:
du mener en 1,9 tall block.. kender ikke så meget til den. men der laves en sierra 1,8 cvh motor. med samme blok som din egen.

men der er flere der vælger en zetec bund i stedet for den gamle 1,9. de holder efter sigenden bedre.


Ordet "holde" smiler lyder godt.. for det er nok det eneste al det jeg har lavet ikke gør -
Men hvad er det ved den motor man skal være opmærksom på når du siger holde .. om man tager en 1,6 og laver den til 1,9 er vel det "samme" og begge motore har så den samme ulempe mht. holdbarhed ..
Zetec motor . ja! men efter hvad folk siger sku der være en del som ikke passer sammen...


nu er det vel også lidt naivt at tryklade en std sugemotor med 1-1,5bar uden ændringer. jeg kan ikke huske hvad kompressionen er på en zetec mon mon ikke den er omkring 10:1. men man kan jo altid sænke kompressionen og lade mere. hvis det er det som er sjovt. ellers køb en blacktop 2,0 motor og kør tryk på den. men de er dyre at købe og mere svære at finde. zetecen er bare et godt alternativ som er meget nem at få fat i. men hvis det er syemplerne der er problemet så på med nogle smede stempler og så der ud af. jo flere kubik jo sjovere bliver det. og i uk får de trodsalt lave en del ZVH motore. og det må der jo være en grund til..

og en RS2000 MK5-7 motor er ikke på nogen måder ens med en zetec eller en CVH . den er i familie med en sierra DOHC maskine. forskellen er tændnigen og topstykket.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2006, 08:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
møffe skrev:
nu er det vel også lidt naivt at tryklade en std sugemotor med 1-1,5bar uden ændringer.

Hvem vil da prøve det, er det et andet indlæg du har læst det :wink:
Klart skal der ændres hvis man skal køre så højt tryk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2006, 08:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
overdrivelse fremmer forståelsen.. :wink: :wink: :wink: det var tiltænkt de 0,7 som max. men 0,7 bar med en komp på ca 10:1 giver da også lidt hk. og med en god styring burde det være stabile hk..

og sjovt nok køre en zetec med Edis.. som nemt (siger de kloge) forbindes med feks MS. hmm.. men når man nu har motoren ude, så er det trodsalt billiger at lege med nye dele.

og så burde de 1,5 stabil og 2 bar boost jo være muligt.. 8) 8) 8)

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2006, 09:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
møffe skrev:
overdrivelse fremmer forståelsen.. :wink: :wink: :wink: det var tiltænkt de 0,7 som max. men 0,7 bar med en komp på ca 10:1 giver da også lidt hk. og med en god styring burde det være stabile hk..

og sjovt nok køre en zetec med Edis.. som nemt (siger de kloge) forbindes med feks MS. hmm.. men når man nu har motoren ude, så er det trodsalt billiger at lege med nye dele.

og så burde de 1,5 stabil og 2 bar boost jo være muligt.. 8) 8) 8)

Ja rigtigt, men de motore er jo så billige at man godt kan brænde en af og så skruge lidt ned på den næste :twisted:
Prøver bare da den bil kun er til at lej med :wink: . en kammi køre 180 hk+ på en gammel kadett 1,6 i monopoint (org 75hk) med standart bund og lidt fræst top og en lille diesel turbo. og det fatter man jo ikke :shock:


Top
 Profil  
 
 Titel: hmm
Indlæg: 16 apr 2006, 16:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Hvordan kan man se på den at det er en 1,9 ?? - Står der 1,9 på blokken eller kan man måle sig frem til det..
Hvis den er magen til den originale er det vel krumtappen kun der er ændret eller hvad ??
Man kommer vel ikke op på diff. fra 1,6 til 1,9 på bare slaglængden ?? der skal vel også som når man bore op være en del større stempler i ??

:?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2006, 22:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ved ikke hvor beyer har sine kilder henne men en zetec holder til ca. 300hk standart HELT standart bund 1 bar uden de-komp.

det eneste der skal være styr på som alle andre motorer er benzin...

ja møffe en zetec har 10:1 i komp. :wink:

og sjovt der er mange englændere der hyller hvis man siger tryk på standart plast manifold... besynderligt at Noble bruger plastmanifolder på deres mondeo V6 turbo-motorer (352hk)... :wink:

Billede

kilde er en god ven som har kørt på standart 2L motor med tryk i knap 2 år. og kun med MF-II som tilskud limet fast på plastik-manifoldet... knaldet 2 stempler på grund af mangel på benzin men det er der jo råd for... og der blev kørt 1.2 bar overboost på det setup med ca. 260-270hk det eneste det kneb med var upratet kobling den holdte 6 måneder og gled derefter som en anden slyngkobling...

men anders du skal jo bygge hus og meget andet så hvorfor ikke bare finde en anden RST motor der virker og læg den i...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2006, 01:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Det skulle vel aldrig være en mondeo som havde en stor supra spoiler på, og befandt sig på amager?

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2006, 14:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
CasperR skrev:
Det skulle vel aldrig være en mondeo som havde en stor supra spoiler på, og befandt sig på amager?


jo... det var dog en EVO spoiler...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team