Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 maj 2025, 00:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jun 2006, 17:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28
Indlæg: 99
Har en golf 1 med en g60 med turbo i, men når den når over 1 bar skyder den og slå fra, hvad er grunden til det og hvad kan man gøre ved det...?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2006, 18:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Er det ikke noget med at der er en begrænsning i styrboksen på sådan nogle... Når mapper stiger over et vis tryk? Det ved de alt om inde på VAGCARS det der.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2006, 18:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
RG skrev:
Har en golf 1 med en g60 med turbo i, men når den når over 1 bar skyder den og slå fra, hvad er grunden til det og hvad kan man gøre ved det...?


er næsten 100 % sikker på at i en g60 motorstyring er det en 1 bars mapsensor det sidder i boksen. når du kommer over 1 bar i ladetryk går boksen i nødprogram eller sætter ud. hold dig lige under 1 bar, så kan den finde ud af det.

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2006, 20:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28
Indlæg: 99
Okay så er en anden mapsensor altså løsningen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2006, 05:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nej det er ikke hele løsningen.

En hjerne opration er løsningen.
Aka. en chip hvor overboost sikringen er sat op, eller fjernet.
Og den er mappet til forøget tryk.

Men undersøg først hvordan overboost sikringen virker på en G60.
Og her kan jeg tror! ikke bruges til noget.
Men kun jeg ved har nogen værdi.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2006, 21:38 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2006, 17:53
Indlæg: 24
Hej

Jeg så lige dit problem med at motoren ville sætte ud.

Tomgangs ventilen (IAC) bruger VW også som sikring i mod for høj lade tryk dvs. at den åbner når trykket kommer over ca. 0,8 bar så du skal montere en kontra ventil så luften ikke kan løbe tilbage eller monter slangen fra ventilen til et af rørene fra ladeluftkøleren.

Den originale g60 styring er ikke den bedste der findes :roll: og jeg fik den aldrig til at virke på min g60 turbo så jeg lavede en der virker og er meget mere præcis.
Er du interesseret i at lave eller få lavet en styring så kontakt mig.

Motor at webspeed.dk

Se min VEMS styring

http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... eterJensen

http://www.au2stereo.dk/vems.html

Regards Peter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team