Hjælp til Zetec 1.8 Motor

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

Hjælp til Zetec 1.8 Motor

#1 Indlæg af Bakke »

Ja det hele startet med en knækket tandrem, så fik den et Fabriks nyt topstykke, genbrugte dog de gamle løfter og knaster, men da den blev startet op tikket den...

Så fik den da bare 16 nye løfter.. men tikker stadig.. :?

Har kørt 250Km efter løfterne er blevet skiftet..

Når den er kold tikker den og ca. 10min efter den er startet holder den op og den er fuldstændig lydløs???..

Er der en der har en ide hvad det kan være!??

Pt. er Motoren splittet til atomer og der er intet at se nogen steder! :(

Ford escord 1.8 16V Zetec 97
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

hvordan ser olietrykket ud??

tigger den fra alle løftere??

hvilken olie bruger du??
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

#3 Indlæg af Bakke »

olien ser fin ud har prøvet med 3 forskellige olie typer 10W 40 5W40 og 5W 50..

Det lyder som om det kun er en løfter!???

Olie trykket har jeg ikke målt!!!
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

Bakke skrev:olien ser fin ud har prøvet med 3 forskellige olie typer 10W 40 5W40 og 5W 50..

Det lyder som om det kun er en løfter!???

Olie trykket har jeg ikke målt!!!


mål trykket så du ikke står med et dårligt olie tryk af en eller anden årsag

hvis det kun er en løfter så prøv at flyt den og se om lyden følger med
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#5 Indlæg af C.Sørensen »

det er din olie som er problemet Zetec må kun køre på 5/30 alt andet ødelægger løfterne længer er den ikke har set det flere gange men kontroler dit olietryk for en sikkerheds skyld
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#6 Indlæg af mh »

C.Sørensen skrev:det er din olie som er problemet Zetec må kun køre på 5/30 alt andet ødelægger løfterne længer er den ikke har set det flere gange men kontroler dit olietryk for en sikkerheds skyld


ikke helt rigtigt men ja den er følsom over for sin olie...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

Fejlen fundet!!!!!

#7 Indlæg af Bakke »

Fandt endelig fejlen... Det vare et stempel der var slået en lille smule skævt... :(
Men hvordan det kunne komme til at lyde som en løfter fatter jeg ikke!!!

Den har fået 4 nye stempler og kører bare som en drøm :D ( uden lyde )
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
Besvar