Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 jul 2025, 19:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 20:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 okt 2003, 20:13
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus, Danmark
klyfax skrev:
En lille ting fra min gamle chef og hans RS4, HGP tunet, import fra tyskland.

Hvis du ikke for slået antispin fra på den, så åbner den BOV'en for at fjerne ladetrykket, derefter tager den tænding for at få kontakt til vejen igen...

Men om det er en Audi ting eller om det er noget HGP har smidt på, ved jeg ikke...

Kan ikke huske hvor mange HK, men det følger med en MC fra 0-300 km/t, hvorefter MCeren måtte trække ind til siden :)

Noget aldrig at prøve den...

Lyder lidt utroligt hvis den skulle trække hjulene rundt på rullefeltet i 5. gear ved 3500 rpm? :D Men mener også at han havde slået ESP'en fra (deri antispin)

_________________
Seat Ibiza FR 1,8 20VT '05


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2006, 20:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 okt 2003, 20:13
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus, Danmark
efterz skrev:
Det er rigtig nok hvad RH siger. På nyere 1.8T motorer kan motorstyringen vha. N249 åbne DV'en ved hjælp af en 3vejsventil som typisk sidder under indsugningsmanifolden. Det man oftest anbefaler er, at bypasse denne N249, ved at sætte et t-stykke på vakkumslangen til benzintryksregulatoren, og føre en vakkumslange fra dette og direkte over i DV'en, således at N249 ikke har mulighed for at lave numre.

Prøv lige dette, og giv en tilbagemelding.

Jeg prøver det i morgen, men får først svar på om det virker om 2 ugers tid ca.
Jeg piller jo slangen af 3-vejs ventilen - skal jeg "blænde" den af med en stump slange med en skrue (eller lign.) i?

_________________
Seat Ibiza FR 1,8 20VT '05


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2006, 13:01 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 okt 2003, 20:13
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus, Danmark
efterz skrev:
Det er rigtig nok hvad RH siger. På nyere 1.8T motorer kan motorstyringen vha. N249 åbne DV'en ved hjælp af en 3vejsventil som typisk sidder under indsugningsmanifolden. Det man oftest anbefaler er, at bypasse denne N249, ved at sætte et t-stykke på vakkumslangen til benzintryksregulatoren, og føre en vakkumslange fra dette og direkte over i DV'en, således at N249 ikke har mulighed for at lave numre.

Prøv lige dette, og giv en tilbagemelding.

Er det her korrekt :)

Lille "overview":
http://peecee.dk/?id=49104

Hvor jeg har sat "t-stykket" ind mellem benzintryks regulator og spjældhuset, slangen går selvfølgelig op til dumpventilen:
http://peecee.dk/?id=49105

N249 blændet af med en skrue i en stump slange:
http://peecee.dk/?id=49106

Er det hele korrekt? Det kører ihvert fald hehe ;)

_________________
Seat Ibiza FR 1,8 20VT '05


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2006, 22:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Muggs skrev:
klyfax skrev:
En lille ting fra min gamle chef og hans RS4, HGP tunet, import fra tyskland.

Hvis du ikke for slået antispin fra på den, så åbner den BOV'en for at fjerne ladetrykket, derefter tager den tænding for at få kontakt til vejen igen...

Men om det er en Audi ting eller om det er noget HGP har smidt på, ved jeg ikke...

Kan ikke huske hvor mange HK, men det følger med en MC fra 0-300 km/t, hvorefter MCeren måtte trække ind til siden :)

Noget aldrig at prøve den...

Lyder lidt utroligt hvis den skulle trække hjulene rundt på rullefeltet i 5. gear ved 3500 rpm? :D Men mener også at han havde slået ESP'en fra (deri antispin)


Det var bare et exp. for el-styret BOV.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2006, 12:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Muggs skrev:
Er det her korrekt :)

Lille "overview":
http://peecee.dk/?id=49104

Hvor jeg har sat "t-stykket" ind mellem benzintryks regulator og spjældhuset, slangen går selvfølgelig op til dumpventilen:
http://peecee.dk/?id=49105

N249 blændet af med en skrue i en stump slange:
http://peecee.dk/?id=49106

Er det hele korrekt? Det kører ihvert fald hehe ;)


Ja, det ser helt rigtigt ud.. nu kan motoren ikke åbne din DV, uden at du beder den om det vha. speederen :lol:

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2006, 19:42 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 okt 2003, 20:13
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus, Danmark
efterz skrev:
Ja, det ser helt rigtigt ud.. nu kan motoren ikke åbne din DV, uden at du beder den om det vha. speederen :lol:

Jeg siger mange mange tak :D

_________________
Seat Ibiza FR 1,8 20VT '05


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 aug 2006, 22:19 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 okt 2003, 20:13
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus, Danmark
Ja så fik jeg jo flyttet slangen der skal styre hvornår dumpventilen skal åbne fra den org. ventil, til en slange mellem benzintryks regulator og indsugning/spjældhus.
Men idag har jeg lige opdaget at bilen faktisk også laver det trick den lavede på rulletfeltet, med at falde enormt i effekt mellem ca. 3200 og 3800 rpm. Det sker i 4. og 5. gear hvis jeg triller med 1500 rpm og så bare smider speederen i bund og lader den trække. Når den så ca. rammer 3200 rpm - vil gætte på det er der den ca. skulle have max moment, stopper den nærmest med at trække. Men giver jeg lidt gas i gearene inden så den kommer i 5. gear med en 3000 rpm ca. så trækker den fint og jævnt hele vejen op. Så det havde jo nok ikke rigtigt noget at gøre med at der blev lukket tryk ud af en sikkerhedsventil.

Hvad dælen kan det være?
Defekt bov? (burde den så ik lave tricket oftere?)
Tændingen der stiller sig selv ned? (og hvordan kan det så være?)

Jeg kører på 95 blyfri, men den burde da kunne chippes ind til at køre på det?

_________________
Seat Ibiza FR 1,8 20VT '05


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 aug 2006, 23:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Hvis jeg var dig ville jeg køre til tanken var tom og fylde den op med 98.
Der er mange som klager over dårlig trækkraft, selv med orig motorstyring, pga de kører med 95 i tanken.

Den KAN godt køre på 95 men den yder mest med 98. De maks hk (altså std hk) er også kun opgivet hvis du kører på 98.....


Har snakket en del med folkene fra ball-add og de siger / påstår at F.eks en TT 180hk for flere hk hvis de tanker i sønderjylland ( tyskland ) med shell 100 oktan... Om den selv kan stille til tidligere tændning end "planlagt" var jeg ikke helt klar over :roll:

Men hvorfor køre på 95 også få den chippet - det er da som at skyde sig selv i foden :wink:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2006, 06:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 okt 2003, 20:13
Indlæg: 21
Geografisk sted: Århus, Danmark
vag mekaniker skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg køre til tanken var tom og fylde den op med 98.
Der er mange som klager over dårlig trækkraft, selv med orig motorstyring, pga de kører med 95 i tanken.

Den KAN godt køre på 95 men den yder mest med 98. De maks hk (altså std hk) er også kun opgivet hvis du kører på 98.....


Har snakket en del med folkene fra ball-add og de siger / påstår at F.eks en TT 180hk for flere hk hvis de tanker i sønderjylland ( tyskland ) med shell 100 oktan... Om den selv kan stille til tidligere tændning end "planlagt" var jeg ikke helt klar over :roll:

Men hvorfor køre på 95 også få den chippet - det er da som at skyde sig selv i foden :wink:

Jeg har bare set en masse 1,8T blive chippet til 95 oktan, så det burde da ikke være et problem? :?
Jeg er ik så vild med at skulle ligge og jagt tankstationer for at få 98 oktan.

_________________
Seat Ibiza FR 1,8 20VT '05


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 11:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Det kunne være sjovt at sætte vag-com på og datalogge lidt imens bilen gør unoder, det vil sansynligvis kunne give svaret.
Det _kan_ være selve programmet i styrboksen der gør det, altså et program med en lille fejl i, det kan også være nogle andre ting, så som LMM, Lambdasonde osv.. Prøv at få sat vag-com på, det vil sikkert give svaret.

Kommer du forbi Herning kan vi måske finde ud af noget, du kan jo lige PM'e mig hvis det skulle have interesse.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team