Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 21:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2006, 06:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Uden at være helt sikker.
Så kan afbrændingen af LC1 udgangen skyldes at den ikke er stellet samme sted som MS.

Der faktisk en information om ombygningen at MS indgangen netop for at undgå at ødelægge LC1 udgangen.

At du har brændt udgangen af på lc1 kunne tyde på en dårlig stelforbindelse.

Som jeg forstår det har du brugt det originale ledningsnet til MS, for at gøre det nemt tilkoblings mæssigt.
Desværre er franske lednings net ikke det mest pålidelige i denne verden.
Så det er rimeligt sikkert at fejlen ligger her.

Byg dit eget ledningsnet for at være sikker på at det virker 100%

Et gammelt fransk ledningsnet er med 100% sikkerhed fejlbehæftet, specielt deres stelsamlepunkter inde i nettet er meget dårlige.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2006, 21:56 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 apr 2005, 08:57
Indlæg: 46
Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:
Uden at være helt sikker.
Så kan afbrændingen af LC1 udgangen skyldes at den ikke er stellet samme sted som MS.

Der faktisk en information om ombygningen at MS indgangen netop for at undgå at ødelægge LC1 udgangen.

At du har brændt udgangen af på lc1 kunne tyde på en dårlig stelforbindelse.

Som jeg forstår det har du brugt det originale ledningsnet til MS, for at gøre det nemt tilkoblings mæssigt.
Desværre er franske lednings net ikke det mest pålidelige i denne verden.
Så det er rimeligt sikkert at fejlen ligger her.

Byg dit eget ledningsnet for at være sikker på at det virker 100%

Et gammelt fransk ledningsnet er med 100% sikkerhed fejlbehæftet, specielt deres stelsamlepunkter inde i nettet er meget dårlige.

MVH

Morten


LC1'eren var stellet samme sted som MS - heater-stel var et andet sted - præcis som beskrevet. Der var desuden monteret den modstand som der har været snakket om på Innovate's forum.

Yeps - original ledningsnet er blevet brugt, men splittet ad i atomer og alt er målt igennem. Overflødige ledninger fjernet. Tilføjet nye ledninger samt monteret sikringer (utroligt at det har de undladt originalt :shock: )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 aug 2006, 08:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis udskiftning af tændkabler + tændrør har fjernet alle de underlige spikes som din log viser på alle ind og udgange.
Så ville jeg flytte tændspolen over imellem bremseforstærker, og batteri.

Jeg ville nok flytte den under alle omstændigheder, for at forminske muligheden for støj.

Angående manglende sikring. Der er faktisk mange biler der kører med usikrede ledninger. Prøv at kigge i lednings diagrammer, og bliv overrasket.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team