Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 jul 2025, 14:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 13:02 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2006, 20:07
Indlæg: 17
okay, tak for det. men til andre der tænker på at bygge begge ting sammen, så skal kompressoren føde turboen med luft. rimeligt enkelt egentlig..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 13:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Tror der skal lidt mere til, hvis alt luft skal igennem kompressor, bliver det en prop.
Hvis det var mig der skulle lave det, ville jeg lade kompressor trække nede fra, og længere oppe skal luften uden om kompressor og direkte ind i turbo.
Tror dog det er en masse arbejde som man bliver skuffet over resultalt bagefter.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 13:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2006, 20:07
Indlæg: 17
mener du ikke at effekten bliver bedre ved det Finn? man skulle bare mene at den så vil have træk på næsten alle omdrejningerne. jeg har ikke fundet kompressoren endnu, men turboen er en gt2876. kompressoren vil jo køre med rundt og stadig trække luft igennem til turboen når den ikke selv lader mere. luftfilteret er fra en m3, hvor der skal tragt på så der kommer tryk på derfra også.
Mvh Carsten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 14:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Din hk kurve vil helt sikkert ligge højere i lave rpm, men tror din spids hk er mindre.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 14:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg vil give Finn ret hvorfor overomplicere en relativ simpel tryk ladning.
specielt med den lille turbo du har valgt, og meget lave ladetryk.
Det bliver nok flest af dem her :damn: iforhold til dem her :up:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 14:32 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 aug 2006, 20:07
Indlæg: 17
jeg fik af vide at turboen var rimelig af størrelse og gik op til 4-450 hk. Den har væsentlig større indsugning end mange af dem man ser. (100mm)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 14:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja men vil stadig mene at kompressoren er en prop i systemet.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 14:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det (de 100mm) er nok tilslutningen. ellers er der ikke noget problem med kapasitet på den turbo før efter 1500hk! ang. den svenske kompressor/turbo supra så var det ingen fælde... man kan læse om den bla. på supramannen se. ..... blot en opfordring til ikke at gøre tingene sværere end de behøver være. MVH. søren ps. N2O virker mange gange bedre ang. at spole en stor turbo op... altså end kompressoren.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 15:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja søren, man skal bare huske ikke trykke på knappen for tidligt, troede du havde instrureret din kører. :tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 15:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den stivbenede bonderøv fatter jo minus! skulle aldrig have skubbet sædet frem... nej det er pis.
de bøjede stænger skyldes nok nærmere, en motor der stallede pga. extremt godt bid. nægter at tro at 500% merydelse skulle have noget at sige for levetiden på standard dele. prøver lige at se om det er muligt at lave link til svensker supraen. MVH. søren ps. en klogere tuner ville nok have valgt at lade motorstyrring slå gassen fra under 3500rpm...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team