Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 23:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 aug 2006, 17:12 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Jeg kunne godt tænke mig lidt input på en betaversion af konfigurator til opstarts ignition map. Det vil være kanon med nogle sammenligninger i forhold til eksisterende fungerende tændingsmap. Jeg har selvfølgelig testet med mit eget map og hvad der ellers har kunne findes.

Syntes i faktorerne er helt i skoven, så skyd løs da den er lagt op til at få klø :mrgreen:

På forhånd tak :up:

PS: Ved godt det ikke er muligt at ramme standard map generelt for motorer (tonsvis individuelle krydsende faktorer), men et forsøg til fornuftig opstartsmaps er hermed startet.

-----------------------------

Programmet kan nu downloades her: http://www.powerpage.dk/tuning_ignition_configurator.aspx

Billede


Senest rettet af JPP 05 okt 2006, 16:14, rettet i alt 18 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2006, 20:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Det ser rigtigt fint ud, jakob!
Skulle det fungere som opstarts-map for mig, så ville det slet ikke være dumt! Man skal nok bare lige huske at sætte faktoren den retarderer med, rimeligt højt, nu det er et opstart-map... Jeg forsøgte med faktor 1.8, og det ville faktisk fungere ret godt til min bil, selvom det nok var en anelse aggressivt...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2006, 20:56 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Det lyder squ godt :lol:

-1,8 retarderingsfaktoren var det ud fra opsætningen som passede til din motor i valgene eller ændrede du den selv til det efterfølgende?

Hensigten er at forsøge at ligge lidt til den sikre side men ikke overdrevet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2006, 21:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Det var noget jeg selv satte den op til, for den sagde selv 1.4. Så syntes faktisk det er for aggressivt... Så til min skulle den, for at være sikker, op på ca 2, så kan man justere ned bagefter... Men 1.8 virkede bedre...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2006, 21:05 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Ok :) Det vil være kanon hvis du lige kan poste dine valg/indstillinger til motor. Så kigger jeg lige på det.

Pft Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2006, 21:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 09:57
Indlæg: 184
Geografisk sted: Barrit
Jeg synes faktisk at det virker ret godt, lidt til den forsigtige side ved højt tryk, men det gør jo ikke noget. Tester mappet på bilen i morgen.
Rigtig god regnemaskine du har fået lavet der :D Kunne være fedt hvis man kunne lave noget ligende til fuel, men der er nok for mange faktore der spilder ind.

_________________
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2006, 21:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
2 ventiler pr. cylinder
lav kompression
under 88mm bore (kan ikke lige huske min, den er måske 89)
95 oktan
middel indsugningskøling
middel squish
ingen vand-sprøjt

Og specielt fordi det er 95oktan der er valgt, syntes jeg den er for aggressiv... :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2006, 21:46 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Brian SPC skrev:
Jeg synes faktisk at det virker ret godt, lidt til den forsigtige side ved højt tryk, men det gør jo ikke noget. Tester mappet på bilen i morgen.
Rigtig god regnemaskine du har fået lavet der :D Kunne være fedt hvis man kunne lave noget ligende til fuel, men der er nok for mange faktore der spilder ind.


Lyder squ godt :D Og kanon med live test :mrgreen:

Der kommer en AFR opstarts konfigurator. Her er faktisk langt færre faktorer så længe det kun er AFR. Nær umulig bliver det dog straks hvis det skal være dysebestemt med ms / dc i felterne. Det bliver kun AFR, men det er også den sikreste/bedste guide.

Nu skal denne her valideres og tæskes rundt på kryds og tværs.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2006, 23:18 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Saab-Daniel skrev:
2 ventiler pr. cylinder
lav kompression
under 88mm bore (kan ikke lige huske min, den er måske 89)
95 oktan
middel indsugningskøling
middel squish
ingen vand-sprøjt

Og specielt fordi det er 95oktan der er valgt, syntes jeg den er for aggressiv... :)
Daniel.


Takker! - Der er uploadet ny version. Her er ændret en lille smule på faktoren for oktantallene og tilført en finere indeling for kompressionen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 08:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
jamen det er jo kanin jakob, jeg vil da lige prøve den af på min når jeg har fået styr på tændspolen :gnaek:

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team