Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 16:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2006, 08:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Enig med Brisse, ta' en 1,3'er fra Uno Turbo som er næsten samme konstruktion som 1,3'eren man kunne få 12-7'eren med, bare med multipoint, turbo og intercooler..

_________________
Vh. Anders


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2006, 10:01 
Offline

Tilmeldt: 06 sep 2006, 19:26
Indlæg: 6
Jo jeg kan da godt se fidusen, og den ville også være meget rappere.
Men nu er det altså at jeg lige vil prøve det andet koncept.
Det kan jo også virke ved jeg :-)
Mvh
Niels


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2006, 15:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 okt 2005, 23:00
Indlæg: 22
Mine erfaringer er at du ikke nødvendigt behøver at gøre vildt meget med alle ting.. har en polo fra 84 med eftermont. turbo som blæser i kaburatoren, køre med komplet standart motor og kaburator, og den køre fint og hurtigt :lusket: ... men jeg køre heller ikke med mere end 0.6 bar....
hvis du skal have ordenligt tryk på svinet, tjah så kommer du nok til at skifte en masse dele ud og rode meget...
men alt i alt.. kan man godt køre med turbo på standart motor og kaburator... sjovest med weeber godtnok :)

..

_________________
Slik aldrig på en brødkniv


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 sep 2006, 19:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Som sagt tag skidtet fra en gámmel volvo. Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 sep 2006, 21:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
r_uldal skrev:
Som sagt tag skidtet fra en gámmel volvo. Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.


Rullespjæld??Hvorfor er det lige det skulle være bedre?

Hvilke volvoer har rullespjæld?

Hvordan kan ladetrykket åbne et gasspjæld?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2006, 08:48 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
r_uldal skrev:
Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.

Dvs at alle motorer der kører med trykladning og almindelige gasspjæld er fejlkonstrueret? :shock: :lol:

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2006, 14:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)

du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..

og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2006, 19:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Ladetrykket vil da aldrig kunne åbne gasspjældet!
Det vil jo trykke lige meget på begge sidder af akselen på gasspjældet så spjældet forbliver lukket.

* * * *
* Ens *
* Tryk *
******
* Ens *
* Tryk *
******


Ps. Håber i fårstår min "tegning"

Mvh. Bay


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2006, 20:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
grydesvamp skrev:
ja der er hvsi lige noget du skal ha fortalt min lada så! for det fungerede fornemt.. og en gammel volvo kaburator er IKKE et hit med mindre du har en 2,0 motor.
så en større dyse i den originale karburator, den rigtige benzintryksregulator og så det vigtigste! INGEN BLOW OFF! da benzin dampe har det med at trænge ud i motorrummet og i kabinen! (been there done that.!)

du har mit nummer og jeg har prøvet det på egen bil (og krop!) men held og lykke..

og hvad med at få lavet et lille projekt galleri ?


Sker det med benzindampene også med blowthrough? Ellers hvordan skulle dampene ryge tilbage og ud når man lukker spjældet? Du havde da en Bosch blowoff ventil på dit plenumkammer på side 1 i dit projekt topic?

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2006, 21:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Daniel 537 skrev:
r_uldal skrev:
Du skal have et rullespjæld før det kan lade sig gøre ellers vil trykket fra turboen åbne dit spjæld og motoren vil selv give fuld gas hele tiden.

Dvs at alle motorer der kører med trykladning og almindelige gasspjæld er fejlkonstrueret? :shock: :lol:


Ja alle motor er fejlkonstrueret. Sugemotor åbner jo også spændet i tomgang, pga det store sug...

PS hvad fanden er et rullespjæld? Har hørt om vippespjæld, fladspjæld og nålespjæld.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team