Volvo Pis! nu er min turbo DØD!!!

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Well, du kunne evt blokere aktuatoren i lukket tilstand, altså selve armen.

Så åbner den ikke, og du kan konstatere om turboen vil lade eller ej.

PAS PÅ! Du har _KUN_ speederen at regulere trykket med, så pas på!!!


Man kan blokere armen ved simpelthen at pille aktuatoren af, og binde armen fast med ståltråd.det skal selvf. være i lukket tilstand.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

!!!!

#12 Indlæg af Ronnie »

hmm!!! :roll:

Det vil jeg så lige gå ned og prøve!!!!!

Håber fandme det er min actuator der er Tot!!!
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

!!!

#13 Indlæg af Ronnie »

Har lige prøvet det du sagde!!! Vi er enige om at den er lukket når armen sidder ligesom når actuatoren er lukket ???

Hvis det er rigtigt!!! Så skete der ikke en skid!!!! Turboen hvæser ikke længere!!! Men om man kan mærke den!!! Nej slet ikke!!! Føles som en 2tons tank med 50heste!!!

Prøvede også at pille min vakum slange af ved manometret der var næsten intet vakumm!!!!

Nogle forslag til hva der ellers er galt????

Jeg er blank!!! :?
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#14 Indlæg af hYe »

Er der frie luftveje.. Der gælder jo samme regler for mennesker som med biler på det område..
Ingen luft, ingen liv...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

!!!

#15 Indlæg af Ronnie »

Hun får alt den luft hun kan klare!!! :wink:

Har netop opgraderet luftfilterkassen!!! Så den får noget ordenlig luft!!!
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

!!!

#16 Indlæg af Ronnie »

Juhuuuu!!
Min Turbo er brændt af!!!!! :evil:
Skal bruge en ny brugt!!!!! Helst en T3 eller måske lidt størrer!!!
Nogle der kan hjælpe??

Ronnie
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#17 Indlæg af Dagooz »

Jeg var så ved at blive skaldet i frustration over at min fatters 9-3 gik i stå efter ca 3-4 km kørsel. Hakkede, havde en knaldhår bremsepedal og så snart motoren lukkede var der nul servo. Slukkede for radioen og trillede hjemad og vupti var alt som det skulle være. Nok bare batteriet. Troede nemlig et kort øjeblik at den havde slugt noget... :shock:
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#18 Indlæg af RollaGTi »

jeg ville mene at du skulle tjekke dinne intercoolerrør.. hvis du kan høre turboen arbejde, skyder den da sikkert luft ud et forkert sted!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#19 Indlæg af Morten VJ »

En fejl 40 ved timing af knast eller et totalt forkert tændingstidspunkt. da toppen har været afmonteret, så prøv at undersøge de ting der sidst har været rørt ved.
Rt gl. mekaniker trick.: :lol:
Når man står med håret i postkassen efter en større operation, hvad har jeg glemt, eller fejlmonteret. :oops:

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#20 Indlæg af Transitfar »

Morten VJ skrev:Når man står med håret i postkassen efter en større operation, hvad har jeg glemt, eller fejlmonteret. :oops:

Altså lidt som når lærlingen bukker ventilerne på en zetec-se (ny fiesta) efter tandremsskift... :?
Krumtapremskiven er uden not (altså flydende monteret) og holdes kun på plads af den RETTE tilspænding af krumtapremskivebolten....
Learning-by-doing..... :P :P .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar