Volvo Pis! nu er min turbo DØD!!!
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Well, du kunne evt blokere aktuatoren i lukket tilstand, altså selve armen.
Så åbner den ikke, og du kan konstatere om turboen vil lade eller ej.
PAS PÅ! Du har _KUN_ speederen at regulere trykket med, så pas på!!!
Man kan blokere armen ved simpelthen at pille aktuatoren af, og binde armen fast med ståltråd.det skal selvf. være i lukket tilstand.
Så åbner den ikke, og du kan konstatere om turboen vil lade eller ej.
PAS PÅ! Du har _KUN_ speederen at regulere trykket med, så pas på!!!
Man kan blokere armen ved simpelthen at pille aktuatoren af, og binde armen fast med ståltråd.det skal selvf. være i lukket tilstand.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Ronnie
- Medlem
- Indlæg: 229
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Glostrup
!!!
Har lige prøvet det du sagde!!! Vi er enige om at den er lukket når armen sidder ligesom når actuatoren er lukket ???
Hvis det er rigtigt!!! Så skete der ikke en skid!!!! Turboen hvæser ikke længere!!! Men om man kan mærke den!!! Nej slet ikke!!! Føles som en 2tons tank med 50heste!!!
Prøvede også at pille min vakum slange af ved manometret der var næsten intet vakumm!!!!
Nogle forslag til hva der ellers er galt????
Jeg er blank!!!
Hvis det er rigtigt!!! Så skete der ikke en skid!!!! Turboen hvæser ikke længere!!! Men om man kan mærke den!!! Nej slet ikke!!! Føles som en 2tons tank med 50heste!!!
Prøvede også at pille min vakum slange af ved manometret der var næsten intet vakumm!!!!
Nogle forslag til hva der ellers er galt????
Jeg er blank!!!
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
Jeg var så ved at blive skaldet i frustration over at min fatters 9-3 gik i stå efter ca 3-4 km kørsel. Hakkede, havde en knaldhår bremsepedal og så snart motoren lukkede var der nul servo. Slukkede for radioen og trillede hjemad og vupti var alt som det skulle være. Nok bare batteriet. Troede nemlig et kort øjeblik at den havde slugt noget... 
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
- RollaGTi
- Medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
- Geografisk sted: Fyn, Svendborg
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En fejl 40 ved timing af knast eller et totalt forkert tændingstidspunkt. da toppen har været afmonteret, så prøv at undersøge de ting der sidst har været rørt ved.
Rt gl. mekaniker trick.:
Når man står med håret i postkassen efter en større operation, hvad har jeg glemt, eller fejlmonteret.
Morten
Rt gl. mekaniker trick.:
Når man står med håret i postkassen efter en større operation, hvad har jeg glemt, eller fejlmonteret.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Når man står med håret i postkassen efter en større operation, hvad har jeg glemt, eller fejlmonteret.![]()
Altså lidt som når lærlingen bukker ventilerne på en zetec-se (ny fiesta) efter tandremsskift...
Krumtapremskiven er uden not (altså flydende monteret) og holdes kun på plads af den RETTE tilspænding af krumtapremskivebolten....
Learning-by-doing.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..