Side 2 af 4

: 12 okt 2004, 01:27
af HenrikGM
Well, du kunne evt blokere aktuatoren i lukket tilstand, altså selve armen.

Så åbner den ikke, og du kan konstatere om turboen vil lade eller ej.

PAS PÅ! Du har _KUN_ speederen at regulere trykket med, så pas på!!!


Man kan blokere armen ved simpelthen at pille aktuatoren af, og binde armen fast med ståltråd.det skal selvf. være i lukket tilstand.

!!!!

: 12 okt 2004, 18:00
af Ronnie
hmm!!! :roll:

Det vil jeg så lige gå ned og prøve!!!!!

Håber fandme det er min actuator der er Tot!!!

!!!

: 12 okt 2004, 19:23
af Ronnie
Har lige prøvet det du sagde!!! Vi er enige om at den er lukket når armen sidder ligesom når actuatoren er lukket ???

Hvis det er rigtigt!!! Så skete der ikke en skid!!!! Turboen hvæser ikke længere!!! Men om man kan mærke den!!! Nej slet ikke!!! Føles som en 2tons tank med 50heste!!!

Prøvede også at pille min vakum slange af ved manometret der var næsten intet vakumm!!!!

Nogle forslag til hva der ellers er galt????

Jeg er blank!!! :?

: 12 okt 2004, 20:09
af hYe
Er der frie luftveje.. Der gælder jo samme regler for mennesker som med biler på det område..
Ingen luft, ingen liv...

!!!

: 12 okt 2004, 20:27
af Ronnie
Hun får alt den luft hun kan klare!!! :wink:

Har netop opgraderet luftfilterkassen!!! Så den får noget ordenlig luft!!!

!!!

: 13 okt 2004, 21:37
af Ronnie
Juhuuuu!!
Min Turbo er brændt af!!!!! :evil:
Skal bruge en ny brugt!!!!! Helst en T3 eller måske lidt størrer!!!
Nogle der kan hjælpe??

Ronnie

: 14 okt 2004, 00:04
af Dagooz
Jeg var så ved at blive skaldet i frustration over at min fatters 9-3 gik i stå efter ca 3-4 km kørsel. Hakkede, havde en knaldhår bremsepedal og så snart motoren lukkede var der nul servo. Slukkede for radioen og trillede hjemad og vupti var alt som det skulle være. Nok bare batteriet. Troede nemlig et kort øjeblik at den havde slugt noget... :shock:

: 14 okt 2004, 22:17
af RollaGTi
jeg ville mene at du skulle tjekke dinne intercoolerrør.. hvis du kan høre turboen arbejde, skyder den da sikkert luft ud et forkert sted!

: 15 okt 2004, 17:43
af Morten VJ
En fejl 40 ved timing af knast eller et totalt forkert tændingstidspunkt. da toppen har været afmonteret, så prøv at undersøge de ting der sidst har været rørt ved.
Rt gl. mekaniker trick.: :lol:
Når man står med håret i postkassen efter en større operation, hvad har jeg glemt, eller fejlmonteret. :oops:

Morten

: 15 okt 2004, 18:01
af Transitfar
Morten VJ skrev:Når man står med håret i postkassen efter en større operation, hvad har jeg glemt, eller fejlmonteret. :oops:

Altså lidt som når lærlingen bukker ventilerne på en zetec-se (ny fiesta) efter tandremsskift... :?
Krumtapremskiven er uden not (altså flydende monteret) og holdes kun på plads af den RETTE tilspænding af krumtapremskivebolten....
Learning-by-doing..... :P :P .