Side 2 af 2

: 07 maj 2006, 12:26
af klyfax
Det er forskellingt fra køre til køre... Nogle lægger lidt flere penge i det, og køber air-locker, mens andre køber manuelt diff.spær. (Tand) Og andre bruger så % spær/koblingspær fordi de køre dagligt i dem... Også er der bare dem der køre med migatronic/esab spær.

: 08 maj 2006, 08:17
af Wildert
Hvis det er et Torsen/ATB-spær ala Quaife eller lignende, så kan du i princippet fylde stort set hvad du vil på så vidt jeg ved. Der er ikke noget friktionsmateriale i spærret, så det handler mest af alt om at smøre tandhjulene - det skulle almindelig gearolie nok ku' klare :-).

Meeen, nu du kører med "lidt flere" kræfter end standard, så var det nok et hit at være lidt næn om gearkassen. Så en god kvalitet - f.eks. Castrol SAF-XO.

: 08 maj 2006, 10:44
af Havneren
Lige præcis min tanke Brian... Det værste er bare at jeg ikke er 100% sikker på om det nu også er et tandhjulsspær. Det er noget jeg gætter mig til ud fra den måde det køre på, men jeg har ikke rigtig noget at holde det op mod.

Jeg har stillet det samme spørgsmål på VAGCARS. De siger jo at de her kasser skal have castrol taf-x - Det skulle simpelt hen være det bedste...

V/h Chr

: 08 maj 2006, 16:11
af Wildert
TAF-X og SAF-XO er så at sige lige gode - den ene er mere velegnede til lidt slidte kasser, den anden til helt nye og velfungerende kasser. Mener at SAF-XO'en er til de lidt slidte.