klyfax skrev: Se mester der for du sku et problem... Hvis din motor kan skabe et vacum over 0 kpa altså -x kpa, sååå vil jeg nok skrive til USA's videnskabs center, for det kan de vist ikke
Nej motoren kan muligvis ikke, men andre ting der arbejder med vacum? (kan sq ikke lige komme på hvad det skulle være... ) Der findes ikke noget i under 0 kpa? Så går man over i anden måleenhed?
klyfax skrev: Se mester der for du sku et problem... Hvis din motor kan skabe et vacum over 0 kpa altså -x kpa, sååå vil jeg nok skrive til USA's videnskabs center, for det kan de vist ikke
Nej motoren kan muligvis ikke, men andre ting der arbejder med vacum? (kan sq ikke lige komme på hvad det skulle være... ) Der findes ikke noget i under 0 kpa? Så går man over i anden måleenhed?
0 kpa er absolut tomt -der er ikke mere at fjerne
det er meget mugligt du har løst fejlen ved at korte den slange op men som morten skriver så skal du nulstille styreenheden for at være sikker
Her til morgen gik bilen som den skulle, har haft stelkablet af hele natten, men efter ca 30km begynder problemet igen, og efter ca 40km er det som før...
Motorstyringen har helt sikkert kørt i nød program...men hvoffor???
Kan det være min lambde sonde der er defekt...
Undre mig over at motorlampen ikke lyser i nødprogram??lampen virker fint..
Hvis motoren har kørt i nødprogram, hvilket er usandsynligt, da motorlampen ikke har lyst.
Det ligner mere en sensor der giver forkerte oplysninger til motorstyringen.
Og det kræver en mand med erfaring inden for netop denne bil.
Lambdasonden er nem at kontrollere den skal min skifte fra høj til lave volt 4 gange i sekundet.
Ellers er den blevet træt.
Men det kan snyde hvis der er en anden defekt i systemet.
Morten VJ skrev:Hvis motoren har kørt i nødprogram, hvilket er usandsynligt, da motorlampen ikke har lyst. Det ligner mere en sensor der giver forkerte oplysninger til motorstyringen. Og det kræver en mand med erfaring inden for netop denne bil.
Lambdasonden er nem at kontrollere den skal min skifte fra høj til lave volt 4 gange i sekundet. Ellers er den blevet træt. Men det kan snyde hvis der er en anden defekt i systemet.
MVH
Morten
Ja.. hehe. Så i virkeligheden kan man jo sådan set kun afgøre at det virker og ikke afgøre om den ikke virker.