Benzin tryk regulator

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

Benzin tryk regulator

#1 Indlæg af Andy »

Hejsa

Min gamle 405 med en 1,8 motor med multipoint er ved og drive mig til vanvid...

Den trækker ikke jævnt, har tjekket alt, nye tændrør, nye tændkabler, nyt brændstof filter, alt er målt igennemn dyser, tændingsmodul, temperatur følere, spjæld pos. føler, indsugnings luft føler...osv...

Vacuum i manifolden er stabilt på 0,65 bar i tomgang.

Det jeg ikke er klar over er om min benzin tryk regulator virker, der er ingen forskel om vacuum slangen sidder på eller ej.....

Burde trykket ikke blive for høj i tomgang når slangen er taget af???

På forhånd tak..

Andy
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Benzin trykket bliver højere hvis man tager slangen af til regulatoren.
Specielt i tomgang.
Men den er også nem at krontrollere.

Er motoren standart?
Hvis ja så vilde jeg begynde at lede efter hvor den suger falsk luft.
Eller få foretaget en kompressions prøve.
Da trykket i manifolden ved tomgang lyder meget højt.

Lednings fejl er et kendt fenomen på franske biler, så her kan fejlen også ligge.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#3 Indlæg af Andy »

Morten VJ skrev:Benzin trykket bliver højere hvis man tager slangen af til regulatoren.
Specielt i tomgang.
Men den er også nem at krontrollere.

Er motoren standart?
Hvis ja så vilde jeg begynde at lede efter hvor den suger falsk luft.
Eller få foretaget en kompressions prøve.
Da trykket i manifolden ved tomgang lyder meget højt.

Lednings fejl er et kendt fenomen på franske biler, så her kan fejlen også ligge.

MVH

Morten


Hej Morten

Motoren er 100% std. 8)

Jeg tror ikke den suger falsk luft, men er ikke sikker, hvis den suger falsk luft ville mit undertryk i manifolden så ikke være lavere??

Hvad er normalt undertryk i manifolden???

Jeg vil tjekke mine stik og ledninger i aften, har lige haft min tryk regulator ude og tjekke den, den fejler ikke noget... :cry:

Mvh

Andy
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

Andy skrev:
Morten VJ skrev:Benzin trykket bliver højere hvis man tager slangen af til regulatoren.
Specielt i tomgang.
Men den er også nem at krontrollere.

Er motoren standart?
Hvis ja så vilde jeg begynde at lede efter hvor den suger falsk luft.
Eller få foretaget en kompressions prøve.
Da trykket i manifolden ved tomgang lyder meget højt.

Lednings fejl er et kendt fenomen på franske biler, så her kan fejlen også ligge.

MVH

Morten


Hej Morten

Motoren er 100% std. 8)

Jeg tror ikke den suger falsk luft, men er ikke sikker, hvis den suger falsk luft ville mit undertryk i manifolden så ikke være lavere??

Hvad er normalt undertryk i manifolden???

Jeg vil tjekke mine stik og ledninger i aften, har lige haft min tryk regulator ude og tjekke den, den fejler ikke noget... :cry:

Mvh

Andy


Den hurtige måde med at tjekke om ens manifold er utæt, er at købe en kan eder (Diesel/Benzin start) og give alle samlninger nogle små sprøjt lige så stille... Kun 1 sted af gangen... Når motoren tager flere omdr, er det der den kan suge falsk luft...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

klyfax skrev:
Andy skrev:
Morten VJ skrev:Benzin trykket bliver højere hvis man tager slangen af til regulatoren.
Specielt i tomgang.
Men den er også nem at krontrollere.

Er motoren standart?
Hvis ja så vilde jeg begynde at lede efter hvor den suger falsk luft.
Eller få foretaget en kompressions prøve.
Da trykket i manifolden ved tomgang lyder meget højt.

Lednings fejl er et kendt fenomen på franske biler, så her kan fejlen også ligge.

MVH

Morten


Hej Morten

Motoren er 100% std. 8)

Jeg tror ikke den suger falsk luft, men er ikke sikker, hvis den suger falsk luft ville mit undertryk i manifolden så ikke være lavere??

Hvad er normalt undertryk i manifolden???

Jeg vil tjekke mine stik og ledninger i aften, har lige haft min tryk regulator ude og tjekke den, den fejler ikke noget... :cry:

Mvh

Andy


Den hurtige måde med at tjekke om ens manifold er utæt, er at købe en kan eder (Diesel/Benzin start) og give alle samlninger nogle små sprøjt lige så stille... Kun 1 sted af gangen... Når motoren tager flere omdr, er det der den kan suge falsk luft...


Da søgning efter falsk luf nu aå glimrende er blevet beskrevet.
Så vil jeg nøjes med at komme med nogle erfarings værdier.
En ganske alm. motor ligger på ca 25-40 kpa i manifolden.
Dette er abs tryk. da undertruk kun forvirre begreberne.

Et lavt undertryk er for mig 80 kpa og op, og et højt er fra 30 og ned.
Andre deffinere det anderledes.

Men hvis vi kan blive enige om at atmosfære trykket er på ca 100 kpa.
Og alt over de 100 er trykladning, og alt under er vacum.
Så er vi nået meget langt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Vezzel 309 GTI16
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 09 apr 2005, 09:57
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

#6 Indlæg af Vezzel 309 GTI16 »

Morten VJ skrev:
Da søgning efter falsk luf nu aå glimrende er blevet beskrevet.
Så vil jeg nøjes med at komme med nogle erfarings værdier.
En ganske alm. motor ligger på ca 25-40 kpa i manifolden.
Dette er abs tryk. da undertruk kun forvirre begreberne.

Et lavt undertryk er for mig 80 kpa og op, og et højt er fra 30 og ned.
Andre deffinere det anderledes.

Men hvis vi kan blive enige om at atmosfære trykket er på ca 100 kpa.
Og alt over de 100 er trykladning, og alt under er vacum.
Så er vi nået meget langt.

MVH

Morten


Meget fin forklaring - men hvad hedder det så når der er mere vacum end 0 kpa? Hedder det så -20 kpa f.eks?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#7 Indlæg af klyfax »

Vezzel 309 GTI16 skrev:
Morten VJ skrev:
Da søgning efter falsk luf nu aå glimrende er blevet beskrevet.
Så vil jeg nøjes med at komme med nogle erfarings værdier.
En ganske alm. motor ligger på ca 25-40 kpa i manifolden.
Dette er abs tryk. da undertruk kun forvirre begreberne.

Et lavt undertryk er for mig 80 kpa og op, og et højt er fra 30 og ned.
Andre deffinere det anderledes.

Men hvis vi kan blive enige om at atmosfære trykket er på ca 100 kpa.
Og alt over de 100 er trykladning, og alt under er vacum.
Så er vi nået meget langt.

MVH

Morten


Meget fin forklaring - men hvad hedder det så når der er mere vacum end 0 kpa? Hedder det så -20 kpa f.eks?


Se mester der for du sku et problem... Hvis din motor kan skabe et vacum over 0 kpa altså -x kpa, sååå vil jeg nok skrive til USA's videnskabs center, for det kan de vist ikke :D
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#8 Indlæg af Andy »

Morten VJ skrev:Da søgning efter falsk luf nu aå glimrende er blevet beskrevet.
Så vil jeg nøjes med at komme med nogle erfarings værdier.
En ganske alm. motor ligger på ca 25-40 kpa i manifolden.
Dette er abs tryk. da undertruk kun forvirre begreberne.

Et lavt undertryk er for mig 80 kpa og op, og et højt er fra 30 og ned.
Andre deffinere det anderledes.

Men hvis vi kan blive enige om at atmosfære trykket er på ca 100 kpa.
Og alt over de 100 er trykladning, og alt under er vacum.
Så er vi nået meget langt.

MVH

Morten


Hej Morten

Nu kan mit manometer kun måle i Bar... hvor 0 bar = ca 1000mb og hvor -1,0 bar er 0 mb

Jeg tror jeg har fundet fejlen, slangen til MAP sensoren sad lidt løst der hvor den sad på manifolden, er nu blevet kortet op så den ikke sidder løst, har ikke prøvekørt bilen endu, gider ikke mere idag... :wink:

Ser på det imorgen...

Mvh

Andy

PS: hvordan kan det være motoren godt kan køre uden MAP sensor slangen monteret????
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

Andy skrev:
Morten VJ skrev:Da søgning efter falsk luf nu aå glimrende er blevet beskrevet.
Så vil jeg nøjes med at komme med nogle erfarings værdier.
En ganske alm. motor ligger på ca 25-40 kpa i manifolden.
Dette er abs tryk. da undertruk kun forvirre begreberne.

Et lavt undertryk er for mig 80 kpa og op, og et højt er fra 30 og ned.
Andre deffinere det anderledes.

Men hvis vi kan blive enige om at atmosfære trykket er på ca 100 kpa.
Og alt over de 100 er trykladning, og alt under er vacum.
Så er vi nået meget langt.

MVH

Morten


Hej Morten

Nu kan mit manometer kun måle i Bar... hvor 0 bar = ca 1000mb og hvor -1,0 bar er 0 mb

Jeg tror jeg har fundet fejlen, slangen til MAP sensoren sad lidt løst der hvor den sad på manifolden, er nu blevet kortet op så den ikke sidder løst, har ikke prøvekørt bilen endu, gider ikke mere idag... :wink:

Ser på det imorgen...

Mvh

Andy

PS: hvordan kan det være motoren godt kan køre uden MAP sensor slangen monteret????


Det kunne godt være en fejl...

Din ECU køre nok i nødprogram med den slået fra. Måske reguleres tomgang efter CO2 tallet i udst og ikke efter vacummet i manifolden...

Angåede dit ur så er det også godt nok... Det er lavet på den måde så folk lettere kan forstår det...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

Andy skrev:
Morten VJ skrev:Da søgning efter falsk luf nu aå glimrende er blevet beskrevet.
Så vil jeg nøjes med at komme med nogle erfarings værdier.
En ganske alm. motor ligger på ca 25-40 kpa i manifolden.
Dette er abs tryk. da undertruk kun forvirre begreberne.

Et lavt undertryk er for mig 80 kpa og op, og et højt er fra 30 og ned.
Andre deffinere det anderledes.

Men hvis vi kan blive enige om at atmosfære trykket er på ca 100 kpa.
Og alt over de 100 er trykladning, og alt under er vacum.
Så er vi nået meget langt.

MVH

Morten


Hej Morten

Nu kan mit manometer kun måle i Bar... hvor 0 bar = ca 1000mb og hvor -1,0 bar er 0 mb

Jeg tror jeg har fundet fejlen, slangen til MAP sensoren sad lidt løst der hvor den sad på manifolden, er nu blevet kortet op så den ikke sidder løst, har ikke prøvekørt bilen endu, gider ikke mere idag... :wink:

Ser på det imorgen...

Mvh

Andy

PS: hvordan kan det være motoren godt kan køre uden MAP sensor slangen monteret????

Hvis du fjerner et 0 fra dine m.bar så har du resultatet i kpa.

Hvorfor motoren kan køre i tomgang uden map sensor, svaret kræver nok at vi flækker mandens hjerne, ham der har programmeret sprøjtet, for at finde svaret.

Men den går nok i en form for nødprogram.
Fjern stelpolen natten over, for at slette hukommelsen i motorstyrringen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar